ေအမီ ဂိုးလ္ဒ္ ေမ | ဇြန္ ၂၀၊ ၂၀၀၈
ဧၿပီလ ၂ ရက္ ေမွာင္မိုက္ေသာညတြင္ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွန္း မသိရ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘုန္းအႀကီးဆံုး အေက်ာ္ ေဒးယ် ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္သူ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိနယ ေခၚ သာမညဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္း ထူးဆန္းစြာ အခိုးယူခံခဲ့ ရသည္။
တာ၀န္က်အေစာင့္၏ ေျပာျပခ်က္အရ အမည္မသိ လက္နက္ကိုင္ လူတစုသည္ အေဆာက္အဦးထဲသို႔ ကားေမာင္း၀င္ လာခဲ့ၿပီး၊ သူ႔ကို အဓမၼႀကိဳးႏွင့္ တုပ္သည္။ ထို႔ေနာက္ က်ည္ကာမွန္တပ္ထားေသာ ေခါင္းတလား၏ေသာ့ကို ထုတ္ေပးရန္ ေျပာခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သာမညဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းထားရာ ေက်ာင္းေနရာသို႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္။
ေသာ့ကို ဆရာေတာ္ႀကီးတပါးကသာ ကိုင္သည္ျဖစ္ရာ၊ ဆရာေတာ္၏ ေဆးစိမ္အေလာင္းထားေသာ စက်င္ေက်ာက္ျပား ကာရံထားသည့္ အတြင္းအခန္းထဲသို႔၀င္ေသာ မွန္တခါးကို ဖြင့္၍မရမွန္း ၀င္ေရာက္စီနင္း သူမ်ား သိလာၾကသည္။ ရုပ္ကလာပ္ထည့္ထားေသာ ေက်ာင္းေတာ္ မွန္တံခါးကို ရိုက္ခြဲလိုက္ၿပီးလွ်င္ ဆရာေတာ္၏ ေ႐ႊပုတီးႏွင့္အတူ ရုပ္ အေလာင္းကိုလည္း အဓမၼလုယက္ သယ္ေဆာင္ထြက္သြားၾကသည္။ ရုပ္အေလာင္းကို တိုယိုတာကားေပၚတင္ၿပီးေနာက္ အေ၀းသို႔ ေမာင္းထြက္သြားၾကသည္။
ေလးရက္ၾကာအၿပီး၌ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းကို မီးသၿဂိဳၤဟ္ၿပီးၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပာကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပုရ၀ုဏ္အနီးရွိ ေကာ့ကဒါ ေက်းရြာမွာ ထားလိုက္ေၾကာင္း အမည္မသိလူတဦးက သာမညဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိ ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီးမ်ားထံ တယ္လီဖုန္း ဆက္၍ အေၾကာင္းၾကားလာခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ကို ရည္စူး၍တည္ထားေသာာ ေစတီငယ္တဆူ အနီး၌ ဆရာေတာ္၏ တပည့္မ်ားက ျပာပံုေလးတပံုကို အ႐ိုးမီးေသြးမ်ား၊ မွန္ေခါင္းတလား၏ လက္ကိုင္တို႔ႏွင့္ အတူ ေတြ႔ခဲ့ၾကရသည္။
ရက္အခ်ဳိ႔ခန္႔ အရိုးမီးေသြးမ်ားကို ျပသထားေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ ေနာက္တခါ လုယူခံရမည္ကို စိုးရိမ္သည္ကတေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္၏ အရုိးမီးေသြး ဟုတ္-မဟုတ္ မေသခ်ာသည္က တေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားက အရိုးမီးေသြးမ်ားကို ေသာ့ခတ္သိမ္းဆည္းထားရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကေတာ့သည္။ ဖားအံၿမိဳ႕အာဏာပိုင္မ်ားက ဤသို႔ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလပ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စံုစမ္းစစ္ေဆးေပးပါမည္ဟု ကတိေပးခဲ့ေသာ္လည္း ရက္ အနည္းအတြင္းမွာပင္ ဤကိစၥအေၾကာင္း ေျပာဆိုသံမၾကားရပဲ တိတ္ဆိတ္သြားၾကေတာ့သည္။
ယၾတာေခ်ေသာ လုပ္ၾကံမႈေလာ?
ဆရာေတာ္သည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေလးစားသူလည္းျဖစ္၊ စိတ္ဓါတ္ေရးအရ အၾကံေပးသူလည္း ျဖစ္သည္။ ဒီမို ကေရစီကိုတန္ဖိုးထားေၾကာင္း ထုတ္ေဖၚေျပာျပတတ္သည့္အျပင္ စစ္အစိုးရကိုလည္း အတိတ္ကာလက ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ေလ့ ရွိသည္။ ဆႏၵခံယူပြဲမလုပ္မီ သတင္းပတ္အခ်ဳိ႕ အလို၌ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလပ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားရ ျခင္းသည္ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားအတြက္ အေတာ့္ကို ထူးျခားဆန္းၾကယ္ကိစၥ ျဖစ္ေနရသည္။ အခ်ဳိ႕ျပည္သူမ်ားက ၿဂိဳဟ္ဆိုးကို မ်က္စိလွည့္ပစ္ရန္ႏွင့္ စစ္အစိုးအတြက္ ဆႏၵခံယူပြဲ အႏိုင္ရေအာင္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ယၾတာေခ်သည့္အေနႏွင့္ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းကို ခိုးယူသြားျခင္းဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္။ ယၾတာေခ်သည္ဆိုသည္မွာ ကံၾကမၼာဆိုးရာမွ ေကာင္းလာရ ေလေအာင္ ရည္ရြယ္လွ်က္ ေဗဒင္နကၡတ္ဆရာ၏ အၾကံေပးခ်က္မ်ားအရ ေရွ႕ေရးအေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ တမူထူးျခားသည့္ အေလ့အထတခုလည္း ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က စစ္အစိုးရကို ေထာက္ခံအားေပးျခင္းမျပဳဘဲ ေနသည့္အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားအဖို႔ မ်က္ႏွာပ်က္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္က ယခင္ စစ္အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ညြန္႔ထက္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကို ပို၍အေရးထားေၾကာင္း ေျပာသံဆိုသံမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔သည္ သာမညေတာင္ရွိ ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းသို႔ေရာက္တိုင္း မ်က္ႏွာပန္းမလွ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟုလည္း သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။
ဆရာေတာ္ထံမွ လူသိရွင္ၾကားေထာက္ခံအားေပးမႈရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသည့္အေနႏွင့္ ဆရာေတာ္ကို ဘြဲ႔မ်ားကပ္လွဴ ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ္လည္း စစ္အစိုးရအဖို႔ မ်က္ႏွာပ်က္ရျခင္းသာ အဖတ္တင္ေစခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ ဆရာေတာ္နာမက်န္းျဖစ္၍ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးတြင္ ကုသမႈခံယူရစဥ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔က ဆရာေတာ္၏ ေဆးကုသစားရိတ္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ စြာျဖင့္ က်ခံခဲ့သည္။ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ျဖင့္ထိုင္ေနရေသာ ယခင္ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေန၀င္းသည္လည္း ဆရာေတာ္ကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ ေဆးရံုမွဆင္းအၿပီးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အိမ္သို႔ ႂကြခ်ီသည္ ဟူေသာအခ်က္ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားအဖို႔ မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးႏွင့္ ၎၏မိသားစုတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး အ႐ႈပ္ထုပ္ ျပႆနာမ်ားအတြက္ နည္းလမ္းရွာသည့္ အေနႏွင့္ အီးတီ ႏွင့္ ေဒၚဓမၼသီကဲ့သို႔ေသာ ေဗဒင္ဆရာ/ဆရာမမ်ားထံ အားအားရွိတိုင္း ေဗဒင္သြားေမးေလ့ရွိၿပီး၊ အစိုးရရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပႆနာမ်ား ဆိုးရာမွ ေကာင္းလာေအာင္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ယၾတာေခ်ေလ့ရွိသည္ဟုလည္း သာမန္ျပည္သူမ်ားအၾကားတြင္ နာမည္ႀကီးေနခဲ့သည္။ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္က ႏိုင္ငံအတြင္း လည္ပတ္ေနေသာ ေငြစကၠဴတ၀က္ေလာက္ကို ညတြင္းခ်င္း တရား မ၀င္ ေၾကညာပစ္ခဲ့ျခင္း၊ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္ တႏိုင္ငံလံုးအႏွံ႔ အ႐ူးအမူး ၾကက္ဆူပင္ စိုက္ပ်ိဳးေစခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုအခါ အားလံုးနီးပါးေလာက္ကို လ်စ္လ်ဴရႈပစ္ထားလိုက္ျခင္း၊ ေဗဒင္နကၡတ္ အလိုအရ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေစျခင္း စသည္တို႔သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း စစ္အစိုးရ၏ အလြန္ထူးဆန္းေသာ အျပဳအမူမ်ား အနက္မွ ေဗဒင္ယၾတာကို ယံုၾကည္၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပံု သာဓကအခ်ဳိ႔သာ ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႔ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အျမင္အရဆိုလွ်င္ သာမညဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလာပ္ကို ခိုးယူျခင္းသည္ ၿဂိဳဟ္ဆိုးကို ပယ္လွန္ပစ္ရန္ အတြက္ မေတာ္တေရာ္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ယၾတာေခ်ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စစ္အစိုးရသည္ အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳခ်က္ ရႏိုင္ေရးအတြက္ အလြန္စိတ္ေသာကေရာက္ေနေသာ အခ်ိန္၊ အထူးသျဖင့္ ဆႏၵခံယူပြဲနီးကပ္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားစြာရွိသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
ထိပ္သီးစစ္ဗိုလ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ မိသားစု၀င္တို႔သည္ ဆႏၵခံယူပြဲမတိုင္မီ သတင္းပတ္မ်ားက ယၾတာေခ်သည့္လုပ္ရပ္ မ်ားကို အပူတျပင္း တိုး၍လုပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု လူအမ်ားေလးစားခံရသည့္ ေဗဒင္ဆရာမ်ား၊ စစ္အစိုးရကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့ လာေနၾကသူမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။
"ဟိုတေလာက ျဖစ္ရပ္တခုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊရဲ႕ဇနီး ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္က မိန္းမေတြ မတက္ရတဲ့ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားရဲ႕ ပန္းတင္ခံု အရစ္ေပၚ တက္သြားတာ ျမင္လိုက္ရတယ္လို႔ ဘုရားလူႀကီး မ်က္ျမင္သက္ေသေတြက ေျပာျပၾကတယ္။ အေႁခြ အရံေတြက ေနာက္ကေန ရို႕ရုိ႕ေလးလိုက္ၿပီး ေရႊထီးနဲ႔ ထီးျဖဴေတြကိုမိုးေပးလို႔ ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္က 'ေအာင္ၿပီ၊ ေအာင္ၿပီ' ...
လို႔ ေအာ္ရင္း ဘုရားကို သံုးႀကိမ္ လက္်ာရစ္ လွည့္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္" ဟု ေဗဒင္ဆရာတေယာက္က ေျပာျပပါသည္။
ဆႏၵခံယူပြဲေန႔ျဖစ္ေသာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔ (၅-၁၀-၂၀၀၈) သည္ ယၾတာေျခၿပီး ေရြးခဲ့ေသာ ေန႔ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ ေဗဒင္ဆရာကပင္ ေျပာပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ခါတိုင္းလုပ္ေနက်အတိုင္း ေပါင္းရကိန္း (၉) ဂဏန္းကို မေရြး ဘဲ ယခုတႀကိမ္ (၁၆) ဂဏန္းကို ေရြးလိုက္သည့္အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူမ်ား အံ့ၾသသြားခဲ့ၾကရပါေသးသည္။
ေတြဆံုေမးျမန္းေနစဥ္မွာပင္ ၎ေဗဒင္ဆရာက "ကိုင္ရို၏ လကၡဏာေဗဒင္၊ ဂဏန္းေဗဒင္ႏွင့္ နကၡတ္ေဗဒင္စာအုပ္" (Cheiro's Book of Palmistry, Numerology, Astrology) စာအုပ္ကို ဆြဲထုတ္ရင္း "သူတို႔ေရြးလို႔ ရႏိုင္တဲ့ ေန႔ေတြထဲမွာ အခု ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ေန႔ကေတာ့ အဆိုးဆံုးေန႔ပါဘဲ၊ ၁၆ ဂဏန္းဟာ ဆန္းဆန္းျပားေသတာတို႔ မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈ အႏၱရာယ္ ၾကံဳရတာတို႔ ေသကိန္းတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီေန႔အတြက္ စီစဥ္ထားတာေတြ မွန္သမွ်ကို အသစ္ျပန္စီစဥ္ ရမယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ႐ႈံးမွာဘဲ" ဟု ဆိုပါသည္။
“ဒီေန႔ကို ေရြးခ်ယ္တာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာစရာအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္။ ေဗဒင္ဆရာက ဆႏၵခံယူပြဲကို ႐ႈံးေစခ်င္တဲ့ ကိုယ့္လူ သူ႔ဘက္သား တေယာက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အဆိုးႏွစ္ခုေပါင္းရင္ အေကာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ ဒီဂဏန္းကို တျခားမေကာင္းတဲ့ ဂဏန္းနဲ႔ ေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ အေၾကာက္သက္သာ သြားေအာင္ ပရိယာယ္ဆင္လိုက္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ယၾတာေခ်တယ္ဆိုတာကလည္း လွည့္စားျခင္း၊ ပရိယာယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတာပဲ”ဟု သူက ေျပာပါသည္။
ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းအပါအ၀င္ ယၾတာေခ်ေသာလုပ္ရပ္မ်ား တကယ္လုပ္-မလုပ္၊ အေထာက္အထားမ်ား မေတြ႔ရ ေသာ္လည္း၊ ဆရာေတာ့္ ရုပ္ကလာပ္ကို ဆက္လက္ျပသထားျခင္း၊ ဆရာေတာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ နီးစပ္မႈ ရွိျခင္းႏွင့္ စစ္အစိုးရကို အမ်ားျပည္သူတို႔က မႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းတို႔သည္လည္း ဤရုပ္အေလာင္းကို ဖယ္ရွားပစ္ေရးအတြက္ လံုေလာက္ေသာ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ရွိ ရြံရွာဖြယ္ ကိစၥတခု
ဆရာေတာ္ကို ရန္ကုန္ရွိ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားက အေ၀းမွေန၍ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ေနၾကသည့္ အျပင္၊ ဆရာေတာ္၏ သာမညေတာင္က ရာစုႏွစ္၀က္ေက်ာ္ စစ္ေဘးသင့္ခဲ့ရသည့္ နယ္ေျမ၏ အိုးအိမ္ အေျခမဲ့သူမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ခိုလႈံရာစခန္းတခုလည္း ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သာမညဆရာေတာ္က “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဇံု” အျဖစ္ သတ္မွတ္ထား သည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတည္ရွိရာ ကရင္ျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းေဒသသည္ ထူးျခားၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ေနရာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပရ၀ုဏ္ အတြင္း၌ ခိုလႈံရာ ေပးထားျခင္းခံရေသာ လူေပါင္း ၄,၀၀၀ ေက်ာ္သည္ ဒီမိုကရက္တစ္ ဗုဒၶ ဘာသာ ကရင္တပ္မေတာ္ စစ္သားမ်ား ေစာင့္ၾကပ္ကာကြယ္ေပးေထားေသာ ကရင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းရွိ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇန၏ ေက်ာင္းပုရ၀ုဏ္ႏွင့္ သိသိသာသာႀကီး ျခားနားေနခဲ့သည္။
သူ႔အေပၚသစၥာခံၿပီး၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္း လုပ္လာမည္နည္းဟု လူအမ်ားက ေၾကာက္ရြံ႔ေနၾကရေသာ ကရင္စစ္သားမ်ား ၀ိုင္းရံေပးထားျခင္းခံရသူ ဦးသုဇနေခၚ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ႏွင့္ မတူဘဲ၊ သာမညဆရာေတာ္ ဦး၀ိနယက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာပါ သူ၏ေမတၱာတရားေၾကာင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခ့ဲသည္။ ေန႔စဥ္ လူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား မျပတ္ ေပးလွဴေနၾကသည္။ ဤအလွဴေငြမ်ားျဖင့္ ဆရာ ေတာ္က အိုးအိမ္အေျခမဲ့သူမ်ားကို ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ လမ္းမ်ားျပင္ျခင္း၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း စသည့္ လူမႈအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။
အခိုးမခံရမီကတည္းကပင္ ရုပ္အေလာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားမႈမ်ား ရွိေနခဲ့သည္။ ရုပ္အေလာင္း အခိုးမခံရမီ ေန႔က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာ ခရီးသြားလမ္းညြန္တေယာက္၏ ေျပာျပခ်က္အရ မၾကာေသးခင္ လအနည္းငယ္ခန္႔ ကစ၍ ရုပ္အေလာင္းသည္ ပုပ္ပြစျပဳလာခဲ့ၿပီး မွန္ေခါင္းတလား ႏွစ္လံုးထဲမွေန၍ အပုပ္နံ႔မ်ား ထြက္စျပဳလာေနခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
တေယာက္ကမူ ဤသို႔ေျပာျပခဲ့သည္။ “ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္က ရုပ္အေလာင္းကို မီး႐ႈိပစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုတာကို ဖားအံမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကပါတယ္။ သာမညဆရာေတာ္ရဲ႕ တပည့္ေတြက အလွဴေငြေတြ ဆက္ရေနေအာင္ အေနအထား မ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ၿပီးျပထားတာကို ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္က သေဘာမက်ဘူး။ ဒါကို ၀ိနည္းနဲ႔မညီဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ရုပ္အေလာင္း ေပ်ာက္မသြားခင္က ဒကာရင္းေတြက အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ အနီးရွိ ေတာင္ကေလးေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာတို႔ပါတဲ့ အစည္းအေ၀းတခုလုပ္ၿပီး ဒီကိစၥကို ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ဦးပညာဆိုတာက သာမညဆရာေတာ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ဒီအနီးအနားက ေတာင္ကေလးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ပါဘဲ”။
ထို႔ျပင္ ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ၾကသူမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၏ အတိအက် ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းမ်ားကို ဂရုထားျခင္း သိပ္မရွိၾကေတာ့ဟု ေဒသခံလူမ်ားက ေျပာျပပါသည္။ ဆရာ ေတာ္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေနသူမ်ားေရာ၊ ေက်ာင္းအနီးမွာ ေနသူမ်ားပါ သက္သတ္လြတ္ စားၾကသည့္အျပင္ လာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ၾကသူမ်ားသည္လည္း မလာမီရက္မ်ားမွာ ႀကိဳတင္၍ အသားစားျခင္းကို ေရွာင္က်ဥ္ ထားၾကရသည္။ ရုပ္အေလာင္း မေပ်ာက္ဆံုးမီ ကတည္းကပင္ ေက်ာင္းနယ္ေျမထဲတြင္ အရက္ေသာက္၊ ေလာင္းကစား သည့္ သတင္းမ်ားလည္း ဖားအံၿမိဳ႕တြင္ သိုးသိုးသန္႔သန္႔ ၾကားစျပဳေနႏွင့္ၿပီဟု ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးအၾကားမွာ ရွိေနေသာ အလွဴခံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အက်ဳိးစီးပြားဆိုင္ရာ ပဋိပကၡသည္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖြယ္ကိစၥတခုျဖစ္သည္ဟု ေဒသခံေလ့လာသူတဦးက ဆိုပါသည္။
ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္က ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ အလွဴခံပြဲႀကီးမ်ားကို စလုပ္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္၏ တပည့္မ်ားက ဖားအံၿမိဳ႕ထဲတြင္ လွည့္လည္ အလွဴခံၾကၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြထည့္ၾကရန္ ေန႔ေရာညပါ ေဟာေျပာေကာက္ခံခဲ့ၾကသည္။
“ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းမထူးပါဘူး။ သာမညေတာင္မွာ ဆရာေတာ္ရဲ႔ ရုပ္ကလာပ္ရွိေနေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လာျမဲလာလွ်က္၊ အလွဴေငြထည့္ျမဲ ထည့္ေနလွ်က္ပါဘဲ။ လာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ သူေတြကို ဆြဲေဆာင္ေနတာက ရုပ္ကလာပ္ပါဘဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ခပ္ရိုးရိုး ေဆးအျပာေရာင္နဲ႔ အျဖဴေရာင္သုတ္ထားၿပီး အုတ္ႂကြပ္မိုးထားရံုပါဘဲ။ ထူးထူးကဲကဲ တည္ထားတဲ့ ေစတီလည္း မရွိ။ သပၸါယ္စရာ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္လည္း မရွိ။ ေငးၾကည့္ေလာက္စရာ အနုပညာလက္ရာေတြလည္း မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္သူ ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ပံု မေပၚပါဘူး။ ဦး၀ိနယက အလွဴေငြမွန္သမွ်ကို ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ ေကၽြးေမြးဖို႔နဲ႔ ေနရာထိုင္ ခင္းေပးဖို႔ သံုးပါတယ္”ဟု ဒကာမ်ားက ေျပာျပသည္။
ရုပ္အေလာင္းအခိုးခံရၿပီး ႏွစ္လနီးပါး ၾကာသည္အထိ ပေဟဠိျဖစ္ေနဆဲပင္ ရွိသည္။ သာမညဆရာေတာ္၏ ရုပ္ကလာပ္ ေလ်ာင္းစက္ခဲ့ရာ အေဆာက္အဦးကား ေျခရာလက္ရာ မပ်က္ ရွိေနဆဲပင္။ ပန္းေရာင္ႏွင့္ အ၀ါေရာင္ ပလပ္စတစ္ပန္းမ်ား ထိုးစိုက္ထားေသာ ပန္းအိုးမ်ား၊ ဇာနားကြပ္ ထီးျဖဴမ်ား၊ သစ္သီးျခင္းမ်ား၊ တြန္႔လိမ္ေကာက္ေကြးေနေသာ သတၱဴေခ်ာင္း မ်ားႏွင့္ မွန္ကြဲစမ်ားသည္ အေဆာက္အဦးထဲသို႔ သူခိုးမ်ား၀င္ခဲ့ေသာ ညကအတိုင္းပင္ ရွိေနေသးသည္။ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္း အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမင္ေယာင္ဖြယ္ရာ၊ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းလည္း ျဖစ္ သည္။ နံရံမွာ ခပ္ျမင့္ျမင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ နာရီတလံုးက တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ တခ်က္ခ်က္ျမည္ေနခဲ့ သည္။
တကယ္တမ္းပို၍ ပေဟဠိျဖစ္ေစသည္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္း အ၀င္၀၊ ေျမႀကီးေပၚသို႔ အခန္းအနားမပါဘဲ က်ဲခ်ခဲ့ေသာ ျပာမ်ားသည္ ဆရာေတာ္၏ ခႏၶာမွ ျပာဟုတ္-မဟုတ္ အေသအခ်ာ မသိႏိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မ်ဳိးရိုးဗီဇ (DNA) စစ္ေဆးမႈ မလုပ္ပါက မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မွ သိႏိုင္ၾကရမည္ မဟုတ္ေခ်။
ဆရာေတာ္၏ လက္ေထာက္သံဃာမ်ားႏွင့္ တပည့္တပန္းမ်ားက သံသယရွိေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ေျပာၾကသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အိမ္ခ်ဳပ္က်ေနစဥ္ သူမ၏အိမ္သို႔ ကိုယ္ေဖ်ာက္ႂကြခ်ီႏိုင္ခဲ့သည္ဟု အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔က ယံုၾကည္ေန ၾကေသာ ဆရာေတာ္၏ တန္ခိုးႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူတို႔ယံုၾကည္ထားသည္တို႔ကို ထုတ္ေျပာျပၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းေပ်ာက္ဆံုးမႈသည္ ဆရာေတာ္၏တန္ခိုးျဖင့္ လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မၾကာမီ ဆရာေတာ္ လူ႔ဘ၀သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာေသာအခ်ိန္၌ ရုပ္အေလာင္းသည္ သူ႔ေနရာသူ ျပန္ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟုလည္း ထိုသူမ်ားက ဆိုေနၾကသည္။
ဆရာေတာ္၏ တပည့္တပန္းမ်ားက မည္သို႔ ယံုၾကည္ေနၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ ပေဟဠိကား ဆက္၍ ရႈပ္ေထြးေပြလီေနဆဲပင္။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး ေနာက္မွာပင္ ဆရာေတာ္သည္ တန္ခိုးအစြမ္းျပဆဲျဖစ္ၿပီး၊ စူးစမ္းလိုေသာ၊ ယံုသင့္-မယံုသင့္ ေ၀ခြဲရခက္ ေနေသာ အဖူးအေမွ်ာ္ လာေရာက္သူမ်ားကို ဆြဲေဆာင္လွ်က္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ားကို ပို၍ပင္ ေဆာင္က်ဥ္း ေပးေနလွ်က္ရွိသည္ဟူေသာ အယူကလည္း ပို၍သည္းသန္ေနလွ်က္ပင္ ရွိပါေတာ့သည္။