12.25.2008

သူတိုအေတြး သူတို႕အျမင္(ေဆာင္းပါး)

ေမ့မရေသာဆရာ့အမွာစကား

လူဆိုတာ ေမြးဖြားလာ ျပီးသည္မွ ေသဆံးသည္ အထိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိတတ္ပါသည္။ လူတို ့၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႕ ျပည့္စံုမူ ရွိရန္ကား မလြယ္ပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ မျပည့္စံုေသာ ဘဝကို ပိုင္ဆိုင္သူ တစ္ေယာက္ အတြက္ေပါ့။ မျပည့္စံုေသာ ျပည့္စံုေသာ ဆိုသည္မွာ ျမန္မာတို႕ အေျပာနဲ႕ ဆိုရင္ ေငြေၾကး ဥစၥာ ၾကြယ္ဝ သူမ်ားကို ျပည့္စံု တယ္ဟု သံုးျပီး မေပါမရွား သူမ်ားကို ၾကေတာ့ မျပည့္စံုဟု သံုးႏႈန္း ႀကတာပါ ။ က်ေနာ္လို ျမိဳ႕မက် ေတာ မဟုတ္တဲ့ ေနရာ ေဒသမွာ ေမြးဖြား ရွင္သန္လာ သူတစ္ေယာက္ မွာေတာ ့ျပည့္စံုမႈ ဆိုတာ ေဝလာမွာ ေဝးေရာေပါ့။ ဒါေတာင္ အေဖ့ရဲ့ ရိုးသား ႀကိဳးစားမႈ ေတြေၾကာင့္ လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး အျဖစ္နဲ ့ မ်က္ႏွာ ပန္းလွ ရွင္သန္ ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ လူခ်င္းသာတူတယ္ ဘဝခ်င္းေတာ့ ကြာမွာေပါ့ ဆိုတာက ဒါေၾကာင့္မိုနဲ ့ တူပါရဲ့႕လို႕ ျမန္မာတို ့ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားေနတာ။

အေဖကေတာ့ ေျပာဖူးတယ္ "သား လူဆိုတာံုၾကည္ခ်က္ရွိရတယ္၊ ခိုင္မာတဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ေမြးရမယ္" တဲ့။ တကယ္ဆို အေဖက ေျပာေနတာ ပဲရွိတယ္။ ဘာရယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ တကယ္မသိခဲ့။ဘယ္သိမလဲ အေဖ ဒီစကားကို ေျပာတာက က်ေနာ္ သိတတ္စ ကတည္း ကေလ။ ေနာက္ျပီး အိပ္ရာဝင္ ခ်ိန္ဆို အေဖက မၾကာမၾကာ ပံုေျပာျပတယ္။ အေဖေျပာတဲ့ ပံုေတြက တစ္ေထာင့္တစ္ည စာရင္းမဝင္ ေတာင္မွ အေနာ္ရထာ၊ မင္းက်န္စစ္၊ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္၊ ဖဆပလ၊ သီေပါဘုရင္ က်ဆံုးခန္းမွစ ေရႊတိဂံု၊ မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားသမိုင္း ေတြနဲ႕ ဗုဒၶဝင္၊ မေဟာ္သဓာ သရဲအေၾကာင္း အလယ္ငပ်င္းဝတၱဳ အဆံုးပါဘဲ။ တကယ္ပါ ေရးေနရင္ဆံုးမွာ မဟုတ္ဘူး။ အေဖ အေျပာ ေကာင္းလို ့လားေတာ့ မသိ က်ေနာ္ေတာ့ ခုေတာင္ နားေထာင္ခ်င္ ပါေသးတယ္။

အမွန္ေတာ့ အေဖ က်ေနာ္တို ့ကို အျမဲ ပံုေျပာခဲ့ ျခင္းဟာ က်ေနာ္တို ့ကို ဆံုးမမူ တစ္မ်ိဳးပါလား ဆိုတာခုမွ သိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္နဲ ့ တူပါတယ္။ ပညာရွိမ်ားက "လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ၊ ပုဗၸာစရိယ မိႏွင့္ဘ" ဟု ဆိုခဲ့ ၾကတာကိုး။ အေဖက က်ေနာ့္တို ့ကို ဆဲဆို ရိုက္ႏွက္ျခင္း မရွိဘဲ ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္သာ သြန္သင္ ဆံုးမပါသည္။ အေဖ ေျပာသည္မွာ စာကို တတ္ေအာင္ သင္ၾကပါ။ ငါ့သားမ်ား လိမၼာရင္ ငါေက်ြးရက်ိဳး နပ္ျီ။ ငါ ပင္ပန္း ခံရက်ိဳး နပ္ျပီတဲ့။ အေဖ ေျပာသည္မွာ ရိုးရွင္း၏ သို ့ေသာ္ ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္ မ်ားကားျပည့္ႏွက္ ေနပါ လိမ့္မည္။ တကယ္လို႕ အေဖေျပာေသာ လိမၼာျခင္း ဆိုသည္မွာ ေနရာတိုင္းတြင္ လိမၼာေစျခင္းကို စကား တစ္လံုးတည္းနဲ႕ ညြန္းဆို ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အေဖ့ ဆိုလိုခ်က္ကို ဘာေၾကာင့္ သိလာရသလဲ ဆိုရင္ အေဖ့သား စာေမးပြဲ ေျဖတာ အမွတ္ျပည့္ မရခဲ့ဘူးဆိုရင္ အေဖက သားမွ မလိမၼာတာ။ အေဖ ဟိုနားက ဘယ္သူ ကျဖင့္ သားကို စစေနတယ္ ဆိုလည္း သားမွ မလိမ္မာတာ။ အေဖ အေမက အျမဲအိမ္မွာဆို ဆူေနတာဘဲ ဆိုလည္း သားမွ မလိမၼာတာတဲ့။ အေဖရဲ႕ လိမၼာမႈက ဆရာေတာ္ ဦးဝိစာရရဲ႕ အမွာစကား"လိမ္မာရစ္ၾကပါ" ကိုမ်ား ညြန္းဆိုသြား ေလသလား ဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝ ေရာက္ျပီး ခ်ိန္တြင္ စဥ္းစား ႀကည့္မိပါသည္။

အေဖ ဆံုးမခဲ့ေသာ စကားနဲ ့ က်ေနာ္တိုို ့ သမိုင္း ဆရာေျပာေသာ စကား မတူခဲ့ေသာ အခ်က္လည္း တစ္ခု ရွိခဲ့သည္။ အေဖက သားစာတတ္ေအာင္ သင္ပါဟု ဆိုေသာ္လည္း ဆရာကမူာတတ္တာ မေကာင္းဘူးကြ။ အထူးသျဖင့္ပည့္တို ့သမိုင္းကို မတတ္ ခ်င္နဲ ့ သမိုင္းကို တတ္လာရင္၊ သိလာရင္ အစမွာ ေဒါပြတယ္ ေနာက္ေတာ့ အက်ဥ္း ေရာက္လိမ့္မယ္ တဲ့။ ဆရာက ဒီေလာက္သာ ေျပာသည္။ က်ေနာ္တို ့ ကလည္း ဆက္ျပီး မေမးခဲ့။ ဆရာေျပာေသာ စကားမ်ားဟာ ဆယ္တန္း ေအာင္သည္ အထိ ရႈပ္ေထြး ေစခဲ့သည္။

လူ ့ေလာက ၾကီးသည္ ရႈပ္ေထြးသည္။ လူေတြက ေလာကကို "ရႈပ္ေထြးေပြလီသည္" ဟုလည္းဆိုႀက ျပန္သည္။ ျမတ္ဘုရား ကေတာ့ ရဟန္းမ်ားနဲ ့ ေလာက လူသားမ်ားကို "ခ်စ္သားတို ့ေလာက အေၾကာင္းကိုကား မစဥ္းစား သင့္ရာ ဤေလာကသည္ အလြန္ပင္ ရူပ္ေထြး၏ စဥ္းစားသ ူကိုလည္း အမ်ား က ကဲ့ရဲ့ၾကကုန္ ့အံ့” တဲ့။ ဟုတ္ပါမည္။ က်ေနာ္ အလယ္တန္း ျပီးဆံုး ခါနီးမွာ ဒီမိုကေရစီ ေတာင္းဆိုသည့္ ဆႏၵျပပြဲမ်ား ျဖစ္လာသည္။ ေတာေရ ာျမိဳ ့ပါ လူေတြ အမ်ားၾကီး ခ်ီတက္ ဆႏၵျပ ၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီကို ဘာေၾကာင့္ ဒီလူေတြဒီလို ေတာင္းၾက သည္ကိုကား မစဥ္းစားႏိုင္ခဲ့။ သမိုင္းဆရာ ကလည္း ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာ လူသားအားလံုးရဲ့ ဆႏၵကို ပူးေပါင္း အုပ္ခ်ဳပ္ထားသည့္ အုပ္ခ်ုပ္ေရးကို ေခၚသည္လို ့ ေျပာခဲ့သည္။ သို ့ေသာ္လည္း က်ေနာ္ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ စြဲျမဲ ေစေသာ စကားအျဖစ္မွ အပ က်န္ေသာ ခံစားခ်က္ တစ္စိုးတစ္စိမွ မရွိခဲ့။

အေဖ ေျပာခ့ဲေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ က်ေနာ့္မွာ အားနည္းလို ့ မ်ားလားေတာ့ မသိပါ။ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ တာကေတာ့ တစ္ႏွစ ္တစ္တန္း စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ေရး သာျဖစ္သည္။ ဆယ္တန္း ေအာင္ျပီး တကၠသိုလ္ကို ေျခခ် လာေသာအခါ တိတ္တခိုး ဖြဲ ့စည္းထားသည္ ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ေတြ ့ရသည္။ တကၠသိုလ္ သည္ က်ေနာ္တို ့၏ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ျမွင့္တင္ ေပးရာ ေက်ာင္းေတာ္ ျဖစ္သလို က်ေနာ္တို ့ အားလံုး၏ အျမင္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ေပး ႏိုင္ေသာ နတ္မ်က္စိ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။

ကိုလိုနီ ပညာေရး စနစ္ကို ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္ေမွာက္ ခဲ့သည္မွာ လူတန္းစား ေပါင္းစံုပညာ မသင္ၾကားႏိုင္ဘဲ ပညာသင္ယူေရး စားရိတ္ ၾကီးျမင့္ မႈေႀကာင့္ ျဖစ္သည္။ နယ္ခ်ဲ ႕တို ့သည္ ျမန္မာ့ေျမမွ ရရွိေသာ ဘ႑ာမ်ားကို ျမန္မာ ျပည္သူတို ့၏ အက်ိုဳးကိုကား အသံုးမျပဳခဲ့ မိမိတို ့၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈ တို ့ကိုသာ ျပဳသျဖင့္ ျပည္သူလူထ ုမ်ားမွာ မြဲျပာက် ဆင္းရဲခဲ့ၾက ရသည္။ ယေန ့ျမန္မာ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူ မ်ား သည္ ကား နယ္ခ်ဲ ႕မ်ား မဟုတ္ခဲ့။ သို ့ေသာ္ ဆယ္တန္း ေအာင္ျပီးေသာ သူတိုင္း တကၠသိုလ္ မတက္ႏိုင္ခဲ့။ ျမန္မာျပည္ မွ ရရွိေနေသာ သယံဇာတ မ်ားမွာလည္း ရတာကိုသာ သိျပီး သံုးတာ မရွိဘဲ ေပ်ာက္ဆံုး ေနပါျပီေကာ။

လယ္သမား လယ္လုပ္ရင္း ထမင္းငတ္လာသည္။ အလုပ္သမား မ်ားအတြက္ကား အလုပ္မရွိ။ ရွိေသာ အလုပ္သည္ကား မစားေလာက္သာ။ က်ေနာ္တို ့ အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ေျပာဆိုေရးသား ေဆြးေႏြးခြင့္ မရွိ။ ဇာဂနာ့ အေျပာနဲ ့ေျပာရင္ မွန္ကန္သူ ကြဲေနသည္။ က်ေနာ္တို ့၏ ေရွ ့တြင္ျမင္ေန ရေသာ အရာ အားလံုး မွာ က်ေနာ္တို ့အတြက္ မေက်နပ္မူ မ်ားနဲ ့သာ ျပည့္ႏွက္လာသည္။ က်ေနာ္တို ့အား ကူပါ ကယ္ပါ ေအာ္ေန သည့္ ဒုကၡသည္မ်ား သို ့ႏွယ္ ေတာင္းပန္ ေနသည့္အလား ခံစားလာရသည္။ က်ေနာ္တို ့၏ စိတ္ဓါတ္မ်ား သည္ကား အားငယ္မႈနဲ ့ အတူ ႏိုးထလာႀကသည္။

က်ေနာ္တို ့လိုခ်င္သည္မွာ လူသားအားလံုး တန္းတူ အခြင့္အေရး ျဖစ္လာသည္။ ဆံုးရူံးေနေသာ အခြင့္ အေရးကို လိုခ်င္သည္။ တကၠသိုလ္မွာ သင္ေသာ ဘာသာရပ္ တစ္ခု မဟုတ္ေသာ္လည္း အာဏာရွင္ တို ့၏ လုပ္ရပ္က က်ေနာ္တို ့ကို ဘာသာရပ္ တစ္ခုအား သင္ေနရသည့္ အလား တက္ေျမာက္ လာၾကသည္။ ျပည္သူတို ့၏ ဘဝ ဖူလံု ေရးသည္ပင္ လွ်င္ က်ေနာ္တို ့၏ အေရး ျဖစ္လာသည္။ က်ေနာ္တို ့သည္ကား ျပည္သူမွ ေမြးေသာ ျပည္သူ ့သားမ်ား ျဖစ္ႀက ၍သာ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို ့ တကၠသိုလ္သို ့ လာၾကသည္မွာ ပညာ သင္ၾကားေရး အတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ သပိတ္ေမွာက္ရန္ မဟုတ္ပါ။

က်ေနာ္တို ့လိုခ်င္ေသာ ပညာေရးကို က်ေနာ္တို ့ မသင္ၾကား ႏိုင္ဘဲ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွ အာဏာရွင္ တို႕ အား ဆန္ ့က်င္လာရ သည္မွာ သင္တို ့၏ လုပ္ရပ္မ်ားက ဆန္ ့က်င္ခိုင္း ေနေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ့္တို ့တြင္ကား အျပစ္မရွိ သင္တို ့တြင္သာ အျပစ္ရွိသည္ဟု ဆိုရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ စာေပ ကိုဘဲ သင္ေပးေသာ ေက်ာင္းေတာ္ တစ္ခု မဟုတ္ပါ။ လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝ တစ္ခုကို ေျပာင္းလဲ ေပးႏိုင္သည့္ အေတြး အေခၚမ်ား ကိုပါ ဆရာ မသင္ေသာ္လည္းမိမိ အလိုအေလ်ာက္ တတ္ေျမာက္ ေစႏိုင္ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ ႀကီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ျမန္မာ ျပည္သူ လူထုမ်ား၏ အက်ိဳးအတြက္ ေရွ ့တန္းမွ ရပ္တည္ကာ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးကို ဦးေဆာင္သူ မ်ားမွာလည္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္တို ့ အားလံုးသည္ တကၠသိုလ္ ေရာက္လာျပိီ ဆိုတာနဲ ့ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ ရင္းႏွီး လာၾကသည္မွာ ျမန္မာ့ သမိုင္းေၾကာင့္ သာ ျဖစ္မည္ဟု က်ေနာ္ ထင္ျမင္မိပါသည္။ သမိုင္းသည္ က်ေနာ္တို ့ အတြက္ အေျဖရွာ ရမည့္ ပံုေသနည္း တစ္ခု မဟုတ္ေသာ္မွ အမွန္ကို လႊဲမွားေစမည့္ ပုစၦာတစ္ပုဒ္ မျဖစ္ေစခဲ့ပါ။

ေရွးက မရႏိုင္ ခဲ့ေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ တို ့တေတ ြရွာေဖြရမည့္ တာဝန္သာ ျဖစ္သည္။ ေနာင္ေတာ္မ်ား ေဖာက္ခဲ့ေသာ လမ္းအားတို ့မ်ား ေလွ်ာက္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အကိုႀကီးမ်ား ျပဳခဲ့ေသာ ကတိသစၥာ တရားမ်ား မွာ က်ေနာ္တို ့ အတြက္ အားေဆး တစ္ခြက္ ျဖစ္ေစ ခ့ဲပါသည္။

ဤသည္ကိုပင္ တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာ မသင္ေပး ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္အလိုအေလ်ာက္ တက္ေျမာက္ လာေသာ ပညာရပ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ ယေန ့ထက္တိုင္ ေမ့မရသည္မွာ သမိုင္းဆရာေျပာခဲ့ေသာ "စာတတ္တာ မေကာင္းဘူးကြ၊ အထူးသျဖင့္ သမိုင္းကို မတတ္ေစနဲ ့"ဟူေသာ စကားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာ့ကိုရွိခိုးဦးညြတ္လွ်က္
(ပညာေက်ာ္)

No comments:

Post a Comment