12.21.2008

ျမန္မာ့ႏိုင့္ငံေရးႏွင့္မုသဝါဒ (အပိုင္း-၁)

ပညာေက်ာ္
ျမတ္စြာဘုရားက မဟာပဓါန သုတ္ေတာ္တြင္ ေဟာခဲ့တာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ "ဧကံဓမၼံ အတီတသ ၊ မုသာဝါဒိတ ဇႏၱဳေနာ ၊ ဧေတ သုပရ ေလာေကသု၊ နတၳိပါပံ အကာရိယံ" တဲ့ ဆိုလိုတာကေတာ့ ေလာကမွာ မုသဝါဒဟာ ေႀကာက္စရာ အေကာင္းဆံုး ရန္သူမည္တယ္လို ့ ေျပာတာပါ၊။ မုသား စကား တစ္ခြန္းကို ေျပာဆိုမိတာနဲ ့ပစၥဳပန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာေတြ အကုန္လံုး လြဲေခ်ာ္သြားႏိုင္တယ္။ဒါေႀကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားဟာ မုသဝါဒကို ေလာကလူသားမ်ား အေနနဲ ့အထူး ေရွာင္ႀကဥ္ရမည့္ တရား တစ္ခုျဖစ္ေႀကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကတြင္ မေကာင္းေသာ အရာကို ေကာင္းတယ္ဟု ေျပာဆို ေရးသားျပီး ေနႀကမည္ဆိုလွ်င္ လူသား အားလံုးက မေကာင္းမူ ့ကို ေကာင္းမူ ့ထင္ျပီး ျပဳလုပ္ႀကမည္ ဆိုပါက ဘယ္မွာ လူသားေတြ အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးကို ရႏိုင္ပါမည္နည္း။

လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာက သံဃာေတာ္မ်ားကို အတုပါဟု ေျပာဆိုျပီး ရိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီး ခိုင္းသည့္ စစ္ဗိုလ္ေႀကာင့္ အဟုတ္အတု ထင္ကာ ရိုက္ႏွက္သည့္ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္ လူမ်ားကိုႀကည့္လွ်င္လည္း သိႏိုင္ႀကမည္ဟု ထင္ပါသည္။ တကယ္လို ့သာ ထိုသူမ်ားကို လမ္းေပၚထြက္ ေမတၱာ သုတ္ရြတ္တဲ့ သံဃာေတြ အစစ္ပါဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ ထိုသူမ်ား ရိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီး သတ္ျဖတ္ ပစ္ခတ္မႈကို ျပဳမည္ မဟုတ္ပါ။

ထို ့ေႀကာင့္ မုသဝါဒသည္ ပစၥဳပန္ကာလကို ရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ေစ ဘိသကဲ့သို႕ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ကိုလည္း ယံုမွား သံသယ ျဖစ္ေစပါသည္။ အလားတူစြာ လြန္ခဲ့ျပီးေသာ အတိတ္ေတြ မွာလည္း ျပဳခဲ့ႀကေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ကို မွန္ကန္စြာ ေရးသား ေျပာဆိုမႈ မရွိပါဘဲ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲေျပာေရးသားမႈ ေတြေႀကာင့္ ပစၥဳပန္ရွိ လူသားမ်ားကို အက်ိဳးယုတ္ေစသည့္ ျဖစ္ရပ္ ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့ပါသည္။ သို ့ပါေသာ ေႀကာင့္ လူသားမ်ားအဖို ့ သမိုင္းကို အမွန္ေျပာဆို ေရးသား ေဖၚထုတ္ႏိုင္မႈ ကိုသာ ျပဳလုပ္သင့္ပါသည္။" မိမိ ေျပာဆို ေရးသားသည့္ သမိုင္းေႀကာင္းမ်ား မွာ လြဲမွားေနခဲ့ေသာ ေႀကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ရန္ျဖစ္ ေနရမည့္ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ ့သာ ႀကံဳေနရျပီး သတ္ျဖတ္ အထင္လြဲမွား ေနႀကပါမည္ ဆိုလွ်င္ မိမိသည္ သမိုင္း၏ တရားခံ ျဖစ္ရံုပင္ မကဘဲ ထိုျဖစ္သမွ်ေသာ အေႀကာင္း ရပ္မ်ား၏ ဆိုးက်ိဳးကိုလည္း မိမိတစ္ဦးတည္း သာမက သားစဥ္ ေျမးဆက္ ခံစား ႀကရမည္ သာျဖစ္ ပါသည္။ "

လူသားတို ့ အတြက္ မုသာဝါဒျဖစ္ရမႈကို အပိုင္းလိုက္ ခြဲျခားႀကည့္မည္ ဆိုလွ်င္
(၁) အခ်င္းခ်င္း သဝန္တိုမႈေႀကာင့္ ျဖစ္တည္ သည့္ မုသာဝါဒ
(၂)အခ်င္းခ်င္း ေဒါသကို မွီျပီးျဖစ္သည့္ မုသာဝါဒ
(၃)သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလို ေသာ ေႀကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ မုသာဝါဒ
(၄)မိမိတြင္ ရွိသည္ထက္ ပိုမိုထင္ရွားေစလို သည္ေႀကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ မုသာဝါဒ ဆိုျပီး အပိုင္း ေလးပိုင္းခြဲကာ ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
ယေန ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ႏွင့္ လူ ့ဘဝတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လူသားမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အဓိက မုသာဝါဒမ်ားဟု ဆိုလွ်င္လည္း မွားမည္ မထင္ပါ။

ျမန္မာ့သမိုင္းႏွင့္ ကမၻာ ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အာဏာလု ဗိုလ္က် စိုးမိုးေရး စနစ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာရသည့္ အေႀကာင္းရင္းမ်ားမွာ ေဖၚျပပါ အခ်က္မ်ားေႀကာင့္ ျဖစ္သည္ကို အမ်ားဆံုး ေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။

ဥပမာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း လုပ္ႀကံခံရျခင္းမွာ ဂဋဳန္ဦးေစာ၏ အာဏာကို မတရားရယူလို မႈနဲ ့ အဂၤလိပ္တို ့၏ ေျမာက္ပင့္ ေျပာဆိုျခင္း မုသာဝါဒေႀကာင့္ ဟုေျပာဆိုရပါမည္။ တကယ္ ေလးနက္စြာ ေတြးလွ်င္ ေဖၚျပပါအခ်က္ ( ၁၊၃၊၄)တို ့ႏွင့္ တပါတည္း ပါဝင္ ပတ္သက္ ေနသည္ကို ေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။

ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွ ့ေဆာင္ လမ္းျပေပးခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ပုဇြန္ေတာင္ အမိုက္ပံုတြင္ကြယ္လြန္ ခဲ့ရျခင္းမွာလည္း ေဖၚျပပါအေႀကာင္းရင္းမ်ား ေႀကာင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ အမွန္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ
ိုင္ငံေရး ေလာက တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဦးေဆာင္သူ အားလံုးမွာ မုသာဝါဒီတို ့၏ လက္ခ်က္ေႀကာင့္ အသက္ ဆံုးရံူးေနႀက ရသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာအတိတ္ သည္ကား ကမၻာ့လူသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ အားနည္းခ်က္မ်ား ေႀကာင့္ဆိုလွ်င္ လက္ခံႏိုင္စရာ အေႀကာင္းရွိ ဘိသကဲ့သို ့ ျမန္မာလူထုတို ့၏ ဗဟုသုတ ႏိုင္ငံေရး အျမင္၊ ပညာေရး အျမင္ စေသာ နည္းပညာရပ္မ်ား အားနည္းျခင္း ေႀကာင့္သာ ျဖစ္ပါ လိမ့္ မည္ဟု က်ေနာ္တို ့ အားလံုး နားလည္ ႏိုင္ႀကပါလိမ့္မည္။

ယေန ့သည္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေခၚ အိုင္တီ နည္းပညာရပ္မ်ား ထြန္းကားကာ လူသားတိုင္း ျပည့္ဝသည့္ လူ ့အခြင့္အေရးကို လိုလား ေနႀကျပီး စစ္မွန္သည့္ ဒီမိုကေရစီေရးကို လိုလား လာႀကသည္။ ဒီမိုကေရစီကိုက်င့္ သံုးသျဖင့္ လူ ့မႈဘဝ ျမင့္မား လာသည္ ကိုလည္း ျမင္ေတြ ့ ေနႀကရသည္။

အာဏာရွင္ စနစ္ဆိုးမ်ားကို မုန္းတီးကာ ေတာ္လွန္ တိုက္ပြဲ ဝင္ေနႀကသည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ကမၻာႏွင့္ အဝွမ္းတြင္ ရွိေနႀကသည္။ ျမန္မာတို ့သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွစတင္ကာ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္ကို ေတာ္လွန္လာႀက သည္မွာ ယေန ့အခ်ိန္ထိ ျဖစ္သည္။ အႏွစ္(၂၀)ကာလ အတြင္းတြင္ အာဏာရွင္တို ့၏ ရက္စက္မႈမ်ား ေႀကာင့္ အသက္ဆံုး ဘဝပ်က္ သြားရသည့္ ရဟန္းရွင္လူ အမ်ားအျပား ရွိသည္ကိုလည္း မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ ့ျမင္ ေနႀကရ ျပီးျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို ့တိုက္ပြဲ မေအာင္ျမင္ရျခင္းမွာ အာဏာရွင္၏ အခ်င္းခ်င္း ေသြးခြဲကာ မဟုတ္မမွန္ လုပ္ဇာတ္ခင္း က်င့္သံုးေနသည့္မုသာ ဝါဒေႀကာင့္ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္ လက္မခံႏိုင္စရာရွိမည္မထင္ပါ။

က်ေနာ္တို ့ အားလံုးသည္ စစ္အာဏာရွင္တို ့၏ အက်င့္စရိုက္ လကၡဏာကို သိရွိေနႀကျပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို ့ဆြဲကိုင္ရာ မုသာဝါဒကိုကား မေတာ္လွန္ ႏိုင္ခဲ့ဟု ဆိုရပါမည္။ အထူး ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းသည္ကား အာဏာရွင္တို ့၏ မုသာဝါဒအစား ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ အခ်င္းခ်င္းတို ့ႀကားတြင္ မလိုအပ္ဘဲ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မုသာဝါဒ တိုးပြားလာ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို ့ရဲေဘာ္မ်ားသည္ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ ဘဝစြန္ ့တိုက္ပြဲဝင္ ေနႀကပါလွ်က္ ဘာေႀကာင့္ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း မလိုလားအပ္ေသာ မုသာဝါဒေတြနဲ ့ မဟုတ္ မမွန္ သြားပုတ္ ေလလြင့္ ေျပာဆို က်င့္သံုး ေနႀကပါသလဲ ဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါသည္။

အဖြဲ ့အစည္း အခ်င္းခ်င္း ေဝဖန္ ေျပာဆိုမႈေတြ သာမကဘဲ အဖြဲ ့တူ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုပုတ္ခတ္မူ ့ေတြပါတိုးပြား လာေနသည္။ တခ်ိုဳ႕ေတြက ေျပာႀကပါသည္။ အခ်င္းခ်င္း သေဘာထား မတူညီမူသည္ ဒီမိုကေရစီဟု ေျပာ ပါ သည္။ ဟုတ္ပါသည္ သေဘာထား မတူညီသည္ကို ညိွ္ႏိႈင္းယူျခင္းက ေကာင္းေသာ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈကို ျဖစ္ေစ သကဲ့သို ့ အားလံုး၏ ဆႏၵႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ လမ္းစဥ္ တခုကို ရရွိႏိုင္ ေစပါလိမ့္မည္။ သို ့ေသာ္ ေနာက္ ကြယ္တြင္ ေျပာဆိုေနႀကေသာ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားမႈမ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီကို မျဖစ္ေစႏိုင္ ဆိုသည္ကိုလည္း နားလည္ ႀကရ ပါလိမ့္မည္။

တကယ္ဆိုလွ်င္ ယေန ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေလာကတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တကယ့္အပင္ပန္း အဆင္းရဲခံကာ တိုက္ပြဲဝင္ေနေသာ ရဲေဘာ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဆိုလွ်င္လည္း မွားမည္မထင္ပါ။ ရွစ္ေလးလံုးနဲ ့အတူ ေမြးဖြားလာသည့္ အဖြဲ ့အစည္းမ်ားထဲတြင္ ေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္သည္ ထင္ရွားခဲ့သကဲ့သို ့ ရဟန္းပ်ိဳ သမဂၢသည္လည္း ထင္ရွားေသာ အဖြဲ ့အစည္း တစ္ခုျဖစ္ခဲ ့ပါသည္။ တျခားေသာ အဖြဲ ့အစည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သည္လည္း ရွစ္ေလးလံုး၏ သေႏၶတည္ ေမြးဖြားမႈမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ အဖြဲ ့အစည္းမ်ား အားလံုး ဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲဝင္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို ့သည္ လူေပါင္း မ်ားစြာနဲ ့ ဖြဲ ့စည္းထားေသာ အဖြဲ ့စည္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေသာ္လည္း တခုတည္းေသာ ဦးတည္ခ်က္မွာ တူညီေနသည္ ကိုလည္း ေတြ ့ရ ပါသည္။ ထိုအဖြဲ ့ အမ်ားစုမွာ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ အေျချပဳသလို ဘဂၤလားေဒ့ရ္ွႏွင့္ အိႏၵိယတို ့တြင္ အမ်ားအျပား အေျချပဳ လႈပ္ရွားေနႀက ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ား အားလံုးမွာ က်ေနာ္တို ့၏ ေလးစားရေသာ သူမ်ားမဟုတ္ခဲ့ေတာင္ က်ေနာ္တို ့အတြက္ မေကာင္းေျပာရမည့္ သူမ်ားလည္း မဟုတ္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကာလာမသုတ္တြင္ ေဟာႀကား ခဲ့သည္မွာ " ခ်စ္သားတို ့ငါဘုရား ေဟာေသာ တရားကိုလည္း မွန္သည္ဟု မဆိုရာ။တျခားေသာ သူမ်ား ေျပာသည္ကိုလည္း မွန္သည္ဟု မဆိုရာ။ ေလာကယုတၱိ၊ အာဂါမ ယုတၱိ၊ သဘာဝ ယုတၱိ စသည့္ ယုတၱိသံုးပါးႏွင့္ ညီမွယံုပါ။" ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ ခဲ့ပါသည္။

အပိုင္း(၂)ကိုဆက္လက္ဖတ္ရွဴ ့ရန္
ပညာေက်ာ္
( လိမ္ညာလွည့္ျဖား ေျပာဆိုျငား မုခ်မေအာင္ျမင္ရာ)

No comments:

Post a Comment