7.25.2009

ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ့ သမိုင္းလူျပက္ပဲ

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

၂၄ ဇူလိုင္ ၂၀၀၉

ဒီတေလာ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ အေတာ္က်ယ္က်ယ္ေလးၾကားလာရတဲ့ အယူအဆတခုက “ႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တာကိုလုပ္တဲ့ အႏုပညာပဲ” ဆိုတာပါ။ ဒါကို ဂ်ာနယ္တခုရဲ႕ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္မွာ ေတြ႔ရသလို ေမာင္(ဦး)စူးစမ္းရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာလည္း ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ဒါေတြနဲ႔တဆက္တည္း ေဖာ္ျပ ေလ့ ရွိတဲ့ ယူဆနည္းက နအဖရဲ႕ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ဗမာျပည္မွာ နဂိုကလံုးဝလႈပ္ရွား လုပ္ကိုင္ခြင့္မရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြအဖို႔ လႈပ္ရွားဖို႔ခြင္ (သူတို႔အသံုးအႏႈန္းအရဆိုရင္ Space) ရတာပဲ၊ ဒါကိုမုခ် အသံုးခ်ရမယ္။ လုပ္ငန္းအားလံုးဒီကေန အစျပဳရမယ္လို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကား ေရး၊ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ အားလံုးအတြက္ အစျပဳခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ေဖာ္ျမဴလာထုတ္ေပးၾကပါတယ္။ ဒီလႈပ္ရွားဖို႔ ခြင္ဆိုတဲ့အယူအဆကို တင္သူေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း မနည္းဘူး ဆိုတာကို သတိထားမိပါတယ္။

“ဘာမွမရွိတာထက္စာရင္ နည္းနည္းရွိတာကေတာ္ေသးတယ္”၊ ဘာဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွမရွိတာနဲ႔စာရင္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရွိတာဟာ ပိုေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ ထြက္လာၿပီးေနာက္ ဆက္တိုက္ ေပၚလာတဲ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ခါေတာ္မီအယူအဆေတြလို႔ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။

နအဖရဲ႕ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာတာနဲ႔အမွ် နအဖရဲ႕ လမ္းျပေျမပံုထဲက နံပါတ္ (၆) အဆင့္ကို အကာအကြယ္ေတြေပးတာ၊ ေထာက္ခံတာေတြ ဆက္တိုက္ေပၚထြက္လာတယ္ လို႔ နားလည္မိပါတယ္။ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ လက္ထက္မွာ ရာစုႏွစ္ တဝက္နီးပါး အသက္ရွင္လာခဲ့သူတဦးအေနနဲ႔ ဒီလို အခ်ိန္ အခါမွာ ဒီလိုေရးသူေတြေပၚတယ္ဆိုတာက တရားတခုလို႔ပဲ သေဘာ ထားမိပါတယ္။ မအံ့ၾသမိေၾကာင္း ဝန္ခံလိုက္ပါရေစ။ ဘယ္သူေတြကေရးမလဲ။ ဘယ္လိုေတြေရးမလဲဆိုတာဘဲ ေစာင့္ၾကည့္မိခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ အစီအရီ၊ အယူအဆတမ်ိဳးစီနဲ႔ ထြက္လာၾက ပါၿပီ။ ဒီေနရာမွာ တမ်ိဳးစီဆိုလို႔ အႏွစ္သာရနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ တခုနဲ႔တခု ကြဲျပားတယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ အဲဒီသေဘာနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ၿဗိဇံုနဲ႔ၿဗံဳဇိေတြပါ။

ကိုယ့္အယူအဆတခုကိုတင္ရာမွာ ဒီအယူအဆခိုင္လံုမႈကို ေျပာတာထက္ ဒါကိုဆန္႔က်င္တဲ့လူေတြဟာ “စိတ္ကူး ယဥ္တာ၊ လက္ေတြ႔မက်တာ” လို႔ တုိက္ခိုက္ပါတယ္။ ဒါကနည္းနည္းေတာ္ပါေသးတယ္။ သူနဲ႔မတူသူေတြဟာ “ေလႀကီးမိုးႀကီးသမားေတြ၊ လက္ဝဲစြန္းသမားေတြ၊ မ႐ိုးသားတဲ့လူေတြ၊ အေယာင္ေဆာင္သမားေတြ” စသျဖင့္လည္း ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ တြယ္လိုက္ပါေသးတယ္။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္မယ္ဆိုရင္ တိုက္ခိုက္လို႔ ရတာခ်ည္းပဲေပါ့။ ေမာင္(ဦး)စူးစမ္းဟာ သူ႔ကိုယ္သူႏိုင္ငံေရးသမား လို႔ေတာင္ မခံယူရဲေတာ့ဘူးပဲဟာ။ သူဟာ ပစ္ၿပီးသား က်ည္ခြံျဖစ္သြားၿပီလို႔ သူကိုယ္တိုင္ေရးေနတာပါ။ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ မတူသူေတြကို ပုဒ္မအမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္တာ၊ အစိုးရနဲ႔ ရန္တိုက္ေပးတာ စတဲ့လုပ္နည္းေတြဟာ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္ေခတ္မဆို ရွိတတ္တာခ်ည္းမို႔ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြက အဲဒီလိုပဲလုပ္တတ္တယ္လို႔ ေအာက္ေမ့လိုက္ပါမယ္။

အခုဒီ “ျဖစ္ႏိုင္တာကိုလုပ္တဲ့အႏုပညာပဲ” ဆိုတာကို ေစာေၾကာၾကည့္ပါမယ္။ သူတို႔ေျပာတဲ့ျဖစ္ႏိုင္တာဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ဘယ္သူ႔အေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္တာကိုေျပာတာလဲ။ တကယ္က သူတို႔ေျပာတဲ့ ျဖစ္ႏိုင္တာ ဆိုတာဟာ နအဖကခြင့္ျပဳတာေတြကို ဆိုလိုတာပါ။ ဒါကို ျပန္လွန္ေျပာရရင္ နအဖခြင့္မျပဳတာမွန္သမွ်ဟာ မျဖစ္ ႏိုင္ တာပါ။ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြမလုပ္ခ်င္ပါနဲ႔။ နအဖခြင့္ မျပဳတာေတြမလုပ္ခ်င္ပါနဲ႔ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပါပဲ။ ဒါကိုပဲ သူတို႔က “အႏုပညာ” လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ေပးထားပါတယ္။

ေမာင္(ဦး)စူးစမ္းကဆိုရင္ ဒီေန႔ ႏိုင္ငံေရးမွာ “ဘယ္သူက Dictate လုပ္ေနတာလဲ” ဆိုၿပီး “စစ္တပ္ေနာ္-စစ္တပ္” လို႔ မေျပာ႐ံု တမယ္ ၿဖဲေျခာက္ပါေသးတယ္။ ေနာက္တခါ သူက “မႏူးမနပ္ေတြ Anti-military (စစ္တပ္ဆန္႔က်င္ေရး) မလုပ္ၾကနဲ႔” လို႔လည္း သတိေပးလိုက္ပါေသးတယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီးတေယာက္ေတာ့ အေရးအခင္းကာလမွာ “စစ္တပ္ကိုလံုးဝ မျပစ္မွားနဲ႔” လို႔ ေျပာခဲ့တာနဲ႔ပဲ ႏိုင္ငံေရးအမိႈက္ပံုထဲကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ ျပစ္မွားခြင့္မရွိတဲ့ “စည္းကမ္း ရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီ” ကို အ႐ိုးမ်ားသေလး၊ ေခ်းခါးသေလးမေျပာၾကနဲ႔လို႔ သူတို႔တေတြက မာမာတင္းတင္း ေျပာေနၾက ပါတယ္။

မဆလေခတ္တုန္းက ‘ခ’ သံုးလံုးေပၚလစီ (ခိုင္းတာလုပ္၊ ေခၚရင္လာ၊ ခံမေျပာနဲ႔)၊ ေထာင္ထဲမွာေျပာေလ့ရွိတဲ့ “ေပးတာယူ၊ ေကၽြးတာစား၊ စကားမမ်ားနဲ႔”၊ ေခါင္းထဲမွာျပန္ေပၚလာတာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတို႔ေရးတာ ေတြထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ျမင္သာတဲ့ အခ်က္တခ်က္ကေတာ့ နအဖအစိုးရဘက္ကို တစက္မွအျပစ္မတင္၊ နအဖဘက္က ဘယ္အခ်က္ျဖင့္ ေလွ်ာ့ေပး သင့္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး တေၾကာင္းတပါဒမွ် မေရးတာပါဘဲ။

နအဖစစ္အာဏာရွင္ေတြက ေရးဆြဲတဲ့လမ္းျပေျမပံုကေန စစ္တပ္က (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္း ယူထားမယ့္လႊတ္ေတာ္ကို ေမြးထုတ္ လိုက္ပါတယ္။ တခါ အဲဒီလိုလႊတ္ေတာ္ကေန စစ္တပ္ကေရးဆြဲၿပီး မတရားအတည္ျပဳထားတဲ့ စစ္တပ္ကို အခ်ိန္မေရြး အာဏာသိမ္းခြင့္ ေပးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို တရားဝင္အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာပါမယ္။ ဒီကေန ေပၚထြက္ လာမယ့္ ဒီမိုကေရစီကေန ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရး၊ ဘယ္လို ဒီမိုကေရစီေတြ ဆက္ထြန္းကားမယ္ဆိုတာ ရွင္းေနတာပါ။ အဲဒီလို ႏိုင္ငံေရးေဘာင္၊ ႏိုင္ငံေရးခြင္ကိုပဲ “လႈပ္ရွားႏိုင္တဲ့ခြင္” လို႔ေထာက္ျပၿပီး အားလံုးကို ပံုေအာခိုင္းေနၾကတာပါ။ ဒါကိုပဲ ျဖစ္ႏိုင္တာလို႔ေျပာၿပီး သူတို႔နဲ႔မတူသူေတြကို မျဖစ္ႏိုင္တာေျပာတဲ့ စကားႀကီးစကားက်ယ္သမားေတြ၊ လက္ေတြ႔မက်သူေတြလို႔ ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လာလတၱံ႔ေသာ နအဖရဲ႕ “စည္းကမ္းရွိတဲ့ဒီမိုကေရစီ” ရဲ႕ ေရွ႕ေျပးလုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ မ်ားလား၊ မစဥ္းစားဘဲမေနႏိုင္ပါဘူး။

ေကာင္းပါၿပီ။ အဲဒီ “ခြင္” မွာ ဘာလုပ္လို႔ရမွာလဲ။ ပါတီဆိုင္းဘုတ္ေတြ ေထာင္ခြင့္ရပါမယ္။ အမတ္ေတြ ျဖစ္လာ ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ “ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား” နဲ႔ “တပ္မေတာ္” ကို ေဝဖန္ေျပာဆိုေရးသားခြင့္ရွိမလား။ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခြင့္ရွိမလား။ (ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြအခ်င္းခ်င္း ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ခြင့္ေတြ ေပးမွာကေတာ့ သံသယ ျဖစ္စရာမလိုပါဘူး)။ ေနာက္ၿပီး ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ အနီးေခတ္ သမိုင္းကို အမွန္အတိုင္းေရးသားေဖာ္ျပခြင့္ရွိမလား။ အဲဒါေတြမပါတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးေတာ့ အခုလည္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရေနတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။

“ခြင္” ဆိုတာေတာ့ေပးပါရဲ႕၊ အဲဒီ “ခြင္” ကေန ငါတို႔ကိုႀကိဳက္သေလာက္ ခ်ီးက်ဴးစမ္းကြာလို႔ ဖြင့္ေပးထားတာ မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ဘူးထင္ပါတယ္။ “ခြင္” ထဲမွာ ဘုရင္လုပ္ခြင့္မေပးဘဲ ေမ်ာက္ေလာင္းပဲ လုပ္ခိုင္းေနတယ္ ဆိုရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေျပာပါ့မလဲ။ ခြင္တခု ေပးတယ္ဆိုတိုင္း ခြဲျခားမႈမရွိဘဲ ေထာက္ခံႀကိဳဆိုေနတာ မွားပါတယ္။

အထက္မွာတင္ျပခဲ့တဲ့ အယူအဆကို တင္ျပသူေတြထဲက ဘယ္တေယာက္ကမွ နအဖစစ္ဗိုလ္ေတြဟာ တျဖည္း ျဖည္းနဲ႔ အယူ အဆေတြ၊ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြ ေျပာင္းကုန္မွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ကို ေျပာင္းယူမယ္လို႔ မေျပာ ၾကပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ သူတို႔က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ သမၼတေနရာ၊ ေနာက္ၿပီး အေရးႀကီး တဲ့ ဝန္ႀကီးေနရာေတြကို စစ္တပ္ကိုထာဝရယူထားခြင့္ ျပဳမယ္လို႔ အာမခံတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုတို႔ရဲ႕ ဟိုဘက္မွာ လူတခ်ိဳ႕ အမတ္ျဖစ္လာမယ္ ဆိုတာေလာက္ ကလြဲလို႔ သူတို႔ဟာ ဘာမွဝမ္းပါးေလာက္ေအာင္ ေထာက္မျပႏိုင္ၾကပါဘူး။ စစ္တပ္ကိုယ္စား လွယ္ ပါဝင္မႈကို (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္းကေန တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့သြားေအာင္ လုပ္ယူမယ္လို႔ေတာင္ ဘယ္သူမွ မေျပာဝံ့ပါဘူး။ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို “ဝမ့္ေစြ႔” ေႂကြးေၾကာ္ဖို႔ အမတ္လုပ္ရတာဆိုရင္ေတာ့ သမိုင္းလူျပက္ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။


No comments:

Post a Comment