2.07.2009

ေရႊတိဂံု ဘုရားမွ အလွဴခံပံုးမ်ား

ျဖစ္ရပ္မွန္ ဝတၳဳတို
က်မေလ ညထဲက ႏွင္းဆီပန္းေတြ အျမဲ၀ယ္ထားတယ္.....။ မနက္ဆို ႏွင္းဆီပန္းစီးကိုကိုင္ျပီး ဒီဇင္ဘာတစ္လလံုး ဘုရားတက္ခဲ့တာ က်မေပါ့။

အဲဒါက မနက္ပိုင္း..... ညေနဆို ခုႏွစ္နာရီထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြ က်မတို႕ ညီအမေလးေယာက္နဲ႕ ေဒၚၾကီး ထမင္းေတြ ဟင္းေတြ လၻက္သုတ္ ေရေႏြး ေကာ္ဖီ အစံုထည့္ျပီး ဘုရားေပၚတက္္ ခ်မ္းသာၾကီး တန္ေဆာင္းမွာ ပု တီးစိတ္ စကားေတြ ေျပာျပီး ....။ ေခါင္းေလာင္းထိုး.. လူႏွင္ေတာ့မွ မဆင္းခ်င္ ဆင္းခ်င္နဲ ့က်မတို႕ ဆင္းလာ ခဲ့ၾကတယ္။
က်မတို ့ ညီအမ ဘုရားကို မနက္တက္ ညေနတက္လို ့ဘုရားတရား သိပ္လုပ္တယ္လို ့ေတာ့ မထင္ေစခ်င္ဘူး ။

အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု စလိုက္ရင္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ မျပီးႏိုင္ မစီးႏိုင္ ေျပာတာေတြ..... ရင္ထဲမွာ စုထားတဲ ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အကုန္ေျပာ.... ၾကံဳရင္ၾကံဳသလို ေနာက္တုန္း..။

က်မကေတာ့ အကုန္စပ္စု၊ ေတြ ့သ မွ် အကုန္ အဲလိုစပ္စုရင္းနဲ ့ေရႊတိဂံုဘုရားက အလွဴခံပံုးေတြ အေၾကာင္း က်မ သိလာခဲ ့ ရတယ္၊ ခ်မ္းသာၾကီး တန္ေဆာင္းမွာ ပုတီးစိပ္ေနရင္း ကိုးနာရီခြဲေလာက္ဆို ခပ္ပိန္ပိန္ပုပု ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ က ေသာ့ခတ္ထားတဲ ့အလွဴခံပံုးေတြကို လာလာ ထမ္းယူသြားတယ္ ...။ ျပီးရင္ တစ္ပံုးျပီးတစ္ပံုး မေမာႏိုင္ မပမ္းႏိုင္ သူ ထမ္းေနတာ ဘုရားမွာ ရွိသမွ်ပံုး အကုန္ တစ္ေနရာမွာ သူသြားသြားစုတာ တစ္ေန ့လဲ မဟုတ္ ႏွစ္ေန ့လဲ မဟုတ္ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦးရွင့္.....။

က်မတို ့ငယ္ငယ္ကေတာင္ မိုးအလင္း ၀င္ခ်င္တဲ့လူ ၀င္ထြက္သြားလာေနတ့ဲ ့ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမွာ အဲလို သိမ္းတာ တစ္ခါမွမေတြ ့ဘူးခဲ ့ဘူး...။

အခုဆယ္နာရီဆိုရင္ ဘုရားဖူးေတြ အကုန္ဆင္း ေဂါပကနဲ႕ ၀န္ထမ္းပဲ က်န္တာ....။ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ အလွဴခံ ပံုးကို ဘုရားပတ္ျပီး ထမ္းခိုင္းတာ ဒဏ္ေပးထားတာနဲ႕ မတူေပဘူးလား....။ ပုတုတုနဲ႕ အဲ့ဒီ ပံုးလာထမ္းတဲ့ ေကာင္ေလး ကို........... မမေလ......... သိတယ္ေနာ္။

“ဟဲ ့နင္ကို ဘယ္သူ ဒဏ္ေပး ထားတာတုန္း”လို ့က်မေမးေတာ့.....“ ဗ်ာ.... အမ” တဲ့ “အဲဒီ ပံုးေတြထမ္းျပီး ဘယ္ယူ သြားတာတုန္း” ဆို ေတာ့ သိမ္းတာေလတဲ ့။

“ဟဲ ့နင္အားေနလား နင့္ဘယ္သူ သိမ္းခိုင္းတာလဲ ..အဲဒါ ဘုရားပိုင္ပစၥည္း နင္မသိမ္းလဲ ခိုးမဲ့သူ မရွိဘူး” ဆိုေတာ့...။

“မဟုတ္ဘူးအမ က်ေနာ္တို ့က ၀န္ထမ္း.... ဒါက်ေနာ္တို ့သူေဌးပိုင္တာ”တဲ ့.....။က်မ ေခါင္းနဘမ္း ၾကီးသြား သလို အမေတြလဲ အနားတိုး လာတယ္။

“ရွင္းွင္း ေျပာစမ္း နားမလည္ဘူး။ ေဂါပကသြး တိုင္မွာေနာ္။ ဘုရားပိုင္ေငြေတြ ျည္သူေတြရဲ ့အလွဴ ေငြေတြကို ဘယ္က သူေဌးက ပိုင္ယ္လို ့ နင္ေျပာတာတုန္း” ဆို ေတာ့ “က်ေနာ္တို ့သူေဌးက ေရႊတိဂံုဘုရားက အလွဴေငြကို တစ္ႏွစ္ကို သိန္းငါးေထာင္နဲ ့ကန္ထရိုက္ ယူထားတာ” တဲ ့ ရွင္....။

က်မတစ္ကိုယ္လံုး မိုက္ကနဲျဖစ္သြားသလို......။ အမတို ့အားလံုးလဲ ပါးစပ္အေဟာင္းသားန႔ဲ ....။ “နင့္သူေဌးကဗုဒၶဘာသာလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး..... ဘာသာျခား”တဲ ့ မလတ္က “ဘယ္ဗုဒၶဘာသာမွ ဒီအလုပ္မလုပ္ဘူး ...မမ... နင္ေမးရက္တယ္”တဲ ့...။

“မလတ္ရယ္ ဗုဒၶဘာသာေတြ လုပ္လို ့ ဒီအလွဴေငြေတြ ဘာသာျခား လက္ထဲ ေရာက္ကုန္တာ မဟုတ္လား” ဆိုေတာ့မွ မလတ္က “မဟုတ္ဘူးတဲ ့ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္တဲ့ စီးပြါးေရး ခၽြတ္ျခံဳက် ေနတဲ႕ လူတစ္စုေၾကာင့္ ရျပီးသား ဘုရားေငြေတြေရာ၊ မေရရေသးတဲ ့အလွဴေငြေတြေရာ၊ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေရြတိဂံုဘုရားၾကီးကို သိန္းငါးေထာင္နဲ ့ဘာသာျခားလက္ထဲ မွာေပါင္ထားတာေပါ့” တဲ ့...။ “ငါတို ့က ဘုရားကို ရည္စူးျပီး လွဴတယ္ ။ လက္စသတ္ေတာ့ ကုလားက ရေနတာကိုး”တဲ ့။ အဲဒီေန ့ကစလို ့ဘုရားကို ေရလွဴ ၊ ပန္းကပ္ ေရႊသကၤန္း ကပ္ရံုကလြဲလို ့ ေသာ့ခတ္ထားတဲ ့ အလွဴခံပံုးေတြထဲ က်မတို ့ အလွဴေငြ မထည့္ေတာ့ဘူးရွင္.......။ ကဲ..... ရွင္တို ့ေရာလွဴၾကဦးမလား...ရွင့္ ။

မွတ္ခ်က္။ ။ အဲဒီကိစၥ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး ဆိုလွ်င္ က်မကို က်ိဳးေၾကာင္း ခိုင္လံုစြာ ရွင္းျပေပးပါရွင္ ။ က်မ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကို လက္ခံခ်င္လို ့ပါ....။ ရင္းႏွီးတဲ ့ေဂါပကလူၾကီး တစ္ေယာက္ကိုလဲ က်မေမးၾကည့္ေတာ ့ မွန္ပါတယ္တဲ ့ရွင္ .....။

အီးေမးမွ ေဖၚဝပ္လုပ္ေပးပို႕လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရးသူအမည္ မပါရွိပါ။

No comments:

Post a Comment