10.01.2009

သတိသာထားၾကေပေတာ့၊ ကြၽန္ပဲြစားတုိ႔လာေခ်ၿပီ

ရဲေဘာ္ ေက်ာ္သန္း
တခ်ိန္တုန္းက က်ဳပ္တုိ႔အညာမွာ အလွဴလုပ္ရင္ ဖိတ္စာရယ္လုိ႔ ေဝေလ့ ကမ္းေလ့ မရွိဘူး။ ရပ္ေဝးက ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟေတြကုိ လက္ဖက္ထုပ္တန္သည္၊ ေဆးေပါ့လိပ္တန္သည္ ကမ္းတယ္။ အနီးခ်ဳပ္စပ္က ေလးငါးဆယ္ရြာကုိေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ရြာေဆာ္ေတြကပဲ ဗ်ဳိးဟစ္ၿပီး ရြာလုံးကြၽတ္ ဖိတ္လုိက္တယ္။ အားလုံး မီးခုိးတိတ္ ထမင္းေရေခ်ာင္းစီးဆုိေတာ့ ကေလးေရာ၊ ေခြးေရာ အကုန္ပါတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ဗ်ဳိးဟစ္သံၾကားရင္ ကေလးေတြ ျမဴးၾကတယ္။ ကေလးေတြၾကည့္ၿပီး၊ ေခြးေတြအူၾကတယ္။ အလွဴရက္ကုိ လက္ခ်ဳိးၿပီး ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကတယ္။
ေခြးဆုိတာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း သူ႔နယ္ကုိယ့္နယ္ သတ္မွတ္ၿပီးေနတယ္။ တနယ္နဲ႔တနယ္ ကူးေလ့မရွိၾကဘူး။ နယ္ကူး ရင္က်ဴးရင္ နယ္ခံေခြးေတြက ဝုိင္းကုိက္ၾက၊ အမဲဖ်က္ၾကတာပဲ။ အဲ အလွဴခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ နယ္စည္းေတြပ်က္ၿပီ၊ သူ႔နယ္ကုိယ့္နယ္ ကူးၾကေပမယ့္ မကုိက္ၾကေတာ့ဘူး၊ အမဲဖ်က္တာေတ၊ြ ကုိက္ခဲတာေတြ ရပ္စဲထားၾကတယ္။ ေခြးၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေျပာလည္းရတယ္။ ေခြးလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေျပာလည္းရတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အစာလုၾကရင္း “ဟီးကနဲ ဟန္းကနဲ” မာန္ဖီျပၾကတာေလာက္ပဲရွိတယ္။ အလွဴေန႔ဆုိရင္ေတာ့ အလွဴအိမ္မွာ ရြာေပါင္းစုံက ေခြးအပ်ဳိ၊ ေခြးထီးပ်ဳိ၊ ေခြးအေမ၊ ေခြးသမီး၊ ေခြးအဖြား၊ ေခြးသား၊ ေခြးအဖုိး၊ ေခြးသူခုိး၊ ေခြးဂ်ပုိး၊ ေခြးက်ဳိး၊ ေခြးဖင္လိမ္နဲ႔ ေခြးၿမီးေကာက္ပါမက်န္ ေခြးေပါင္းစုံတုိ႔ ညီလာခံၾကတာေပါ့။ ရတတ္သမွ် အရိုးအရင္းေလးေတြ လုၾကယက္ၾကနဲ႔ ထမင္းေကြၽးရံုမွာ တညံညံတစီစီနဲ႔ေပါ့။
အဲဒီမွာ အခြင့္သာတာက ရြာခံေခြးေတြပဲ။ သူတုိ႔က စားလုိ႔ဝလည္း ဆက္လုၾကတယ္။ ရတာကုိ ေျမထဲျမဳပ္ထား ဝွက္ထားတတ္တယ္။ ရြာခံမဟုတ္တဲ့ ေခြးမ်ားကေတာ့ အဝစားၿပီး ခ်ီႏုိင္သေလာက္ခ်ီၿပီး ျပန္ၾကတယ္။ အလွဴၿပီးလုိ႔ ေလးငါးဆယ္ရက္ အထိေတာ့ ေခြးေတြက ေျမထဲဝွက္ထားတာေလးေတြ ျပန္ေဖာ္ျပန္ၿမံဳ႔နဲ႔ တကယ့္ စည္းစိမ္ေပါ့ ၊ ဒါေၾကာင့္ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ မေတာ္မတတ္သူမ်ား (တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ ျဖစ္ေစ) တသက္တခါ လာဘ္လာဘရႊင္ၾကရင္ ‘ေခြး ဘုရားပဲြ ေတြ႔သလုိ’ ပဲလုိ႔ေျပာၾကတာ။
အခုလည္း က်ဴပ္တုိ႔ပတ္ဝန္းက်င္က အေျခအေနေတြက အဲဒီအညာက အလွဴလာတဲ့ေခြးေတြကုိ ျပန္ၿပီး ျမင္ေယာင္ သတိရစရာေတြ ျဖစ္လာတယ္။အျပည့္အစံုသို႔......

No comments:

Post a Comment