သူတို႔အေတြး သူတို႔ အျမင္မ်ားသို႔ ေပးပို႔ေသာ အျမင္မ်ားသည္ ေပးပို႔သူမ်ား၏ အေတြးအျမင္မ်ားသာ ျဖစ္၍ ဤ ဘေလာ့၏ အာေဘာ္ မဟုတ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။ မည္သူမဆို မိမိတို႔၏ အေတြးအျမင္မ်ားကို ေရးသား ေပးပို႔ ႏိုင္ပါသည္။ ပုဂိၢဳလ္ေရး တိုက္ခိုက္ ေရးသားမႈမ်ားမွ အပ ဘေလာ့တြင္ ထည့္သြင္း ေဖၚျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တန္ဖိုးကိုနားလည္ပါ(ပညာေက်ာ္)
ျမန္မာ့စကားပံုတြင္ " အမိုက္ကစ ျပသာဒ္မီးေလာင္" "ပ်ားရည္တစ္စက္ ျပည္ကိုဖ်က္" ဟူ၍ ရွိပါသည္။ အမိုက္က စ ျပသာဒ္ မီးေလာင္ဆိုသည္မွာ နားလည္လြယ္ေသာ စကားပံုျဖစ္ေသာ္လည္း ပ်ားရည္တစ္စက္ ျပည္ကိုဖ်က္ စကားပံု ကို နားမလည္သူ မ်ားပါသည္။ ဤစကားပံုမွာ တေကာင္း ရာဇဝင္လာ စကားပံုလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေရွးအခါက တိုင္းျပည္တစ္ျပည္တြင္ ဆင္းရဲသား တစ္ေယာက္သည္ ပ်ားဖြတ္ (ပ်ားရည္ညစ္/ခံ)ေသာ အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းမႈကို လုပ္ကိုင္ေနပါသည္။ တေန႔ေသာ္ ပ်ားဖြတ္သမားသည္ ေတာမွရလာေသာ ပ်ားရည္ကို ျမိဳ႕တြင္း၌ လည္ေရာင္း ရင္းျမိဳ႕လယ္တြင္ ပ်ားရည္တစ္စက္ က်က်န္ခဲ့ပါသည္။
ပ်ားရည္တို႔သည္ ရနံ႔ ေမြးၾကိဳင္ သင္းပ်ံ႔လိႈင္ေသာ သတၱိရွိေလရာ ပ်ားရည္ရနံ႔ေၾကာင့္ ပိုးဖလံတစ္ေကာင္ ေရာက္လာျပီး ပ်ားရည္ကို စုပ္ယူေလသည္။ ပိုးဖလံအား အနီးအနားရွိ အိမ္တစ္အိမ္မွ ေၾကာင္တစ္ေကာင္က ျမင္ျပီး လာေရာက္ဖမ္းေလ၏။ ထိုေၾကာင္ကို အနီးရွိ ေခြးတစ္ေကာင္က ျမင္ျပီး လိုက္ကိုက္ေလရာ ေၾကာင္မွာ ေသဆံုးသြားေလသည္။ ေၾကာင္ကိုကိုက္ေသာ ေခြးအား ေၾကာင္ပိုင္ရွင္မွ ရိုတ္ေလရာက စျပီး ေခြးပိုင္ရွင္ႏွင့္ ေၾကာင္ပိုင္ရွင္တို႔ အခ်င္းမ်ား ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကရာ ေခြးပိုင္ရွင္ဘက္က ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ ေၾကာင္ပိုင္ရွင္ဘက္က ေဆြမ်ိဳး မ်ား စသည္ျဖင့္ ဝိုင္းအံု ပူးေပါင္း ပါဝင္လာၾကရာ၊ သူ႔ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ ပူးေပါင္းရင္း တျမိဳ ့လံုးမွ တစ္ႏိုင္ငံလံုးသို႔ ပ်ံ႕ကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ျပည္ပါပ်က္ရေလသည္။ ဤသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ "ပ်ားရည္တစ္စက္ ျပည္ကိုဖ်က္" စကားပံု ျဖစ္ေပၚ လာသည္ဟု သိမွတ္ဖူးပါသည္။
ယခုတေလာ ႏွစ္လအတြင္းတြင္ မီဒီမ်ား အင္တာနက္မ်ားတြင္ ပလူပ်ံ ၾကားေနရသည့္ သတင္း၊ အီးေမးကို ဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ တေန႔တြင္ ဆယ္ေစာင္ထက္ မနည္းေတြ ့ ေနရသည္က "ရိုဟင္ဂ်ာ" အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အစကေတာ့ သာမန္အားျဖင့္ သာေတြ ့လာရ ေသာ္လည္း ယခုေတြ ့လာရ သည္မွာ ရခိုင္၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ လားဟူ၊ ပေလာင္၊ ခ်င္းမ်ားပါ ပါဝင္လာျပီး တစ္ဦးကို တစ္ဦး ရန္မူဆဲဆို ေရးသားသည့္ စာမ်ားကိုပါ ဖတ္လာရပါသည္။
ထို႔အျပင္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အဟုတ္၊ မဟုတ္ေရးသား ၾကံစည္မႈမ်ိဳး တို႔ပါ ပါဝင္လာေနရာ ျပႆနာက တေန႔တျခား ႀကီးထြားလာသည္ဟု ဆိုရေတာ့မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ေရးသား ေျပာဆိုေနၾကသူမ်ားကို ျပန္လည္ေလ့လာေသာ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုမ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ ့ရပါမည္။ အခ်ိန္ ကာလ အားျဖင့္ ယေန႔ အခ်ိန္သည္ ကား အားအင္ အျပည့္ျဖင့္ တိုင္းရင္းသား ေပါင္းစံု ပူးေပါင္းကာ (၂၀၁၀)ကို ဦးတည္ရမည့္ အခ်ိန္တြင္ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး တစ္ဖြဲ ့ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႔ ေသြးကြဲေစသည့္ ေျပာဆို ေရးသားမႈမ်ိဳးကိုကား ေရွာင္ရွားသင့္သည္ဟုသာ ျမင္ပါသည္။ လူသားအခ်င္းခ်င္း စာနာသနား တတ္ၾကသည္မွာ လူ႔သဘဝ အလွအပသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။
ရိုဟင္ဂ်ာဘဲျဖစ္ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ လူသားဟူသည္ လူသားသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ လူ ့အခြင့္အေရး ကမၻာကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေလ ေကာင္းေလပါဘဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ယေန႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အာဏာရွင္မွာ နအဖသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရိုဟင္ဂ်ာ ဟုတ္မဟုတ္ သတ္မွတ္ ညိွႏိုင္းေပးႏိုင္သည္မွာ နအဖသာ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။
မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ထိုျပႆနာကို ေျဖရွင္းလိုပါလွ်င္ ပထမဦးစြာ" ႏိုင္ငံအာဏာ" ရရွိႏိုင္ေရးကို ႀကိဳးပမ္းပါ။ အာဏာရရွိပါမွ ဤျပႆနာကို မိမိတို႔ ညိွႏိႈင္း အေျဖရွာႏိုင္ပါမည္။ ဒီေတာ့ မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ဘာမွ မလုပ္ ေပးႏိုင္ေသာ၊ လုပ္မရႏိုင္ေသာ လူအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ေျပာဆိုေရးသားရန္ေစာင္ ဆဲဆိုေနျခင္း သည္ကား အဘယ္မွာ အက်ိဳး ျဖစ္ေစ ပါမည္နည္း။
ဒီေတာ့ စာေရးသူတို႔ သတိျပဳရမည္မွာ ႏုတ္ခမ္းပဲ့ အခ်င္းခ်င္း မီးမုတ္ေနျခင္းလား ခုတ္ရာႏွင့္ရွရာ တစ္ထပ္တည္း က်ေနပါသလား။ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။ စာေရးသူသည္ သမိုင္းပညာရွင္ တစ္ေယာက္ မဟုတ္သျဖင့္ သမိုင္း ကိုေတာ့ မေျပာလိုပါ လက္ရွိအေျခအေနတခု အေပၚကိုသာ အနည္းငယ္ သံုးသပ္လိုပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမိုင္းစဥ္ဆက္ လက္တြဲလာၾကသည့္ လူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ဗမာ၊ ရွမ္းမ်ားႏွင့္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုဝင္ ခမီး၊ ပေလာင္၊ ပအို႔ စသည့္ လူမ်ဳိးစုမ်ား မ်ားစြာ ေတြ႔ရ ပါမည္။ ရိုဟင္ဂ်ာကိုေတာ့ ေတြ႔ဖူးၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ ေနာက္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ ယေန႔ ထက္တိုင္ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားရွိပါသည္။ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ေမာ္လျမိဳင္ စသည္တို ့ တြင္ တရုတ္တန္းဆိုသည္မွာ ထင္ရွားစြာ ရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုတရုတ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးေလးဆက္ မက ၾကာျမင့္စြာ ေနထိုင္ျပီးေသာ္လည္း သူတို႔ကို ျမန္မာအစိုးရမွ ႏိုင္ငံျခားသား မွတ္ပံုတင္ကိုသာ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ ေပးထားျပီး ႏိုင္ငံျခားသား အျဖစ္သာ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းအျဖစ္ အမႈထမ္းခြင့္ ရွိသလို စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိသည္။ ထို႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ဝွမ္းလံုးတြင္ အစၥလာန္ ဘာသာဝင္ မြတ္စလင္မ်ား အမ်ားအျပား ရွိပါသည္။ မိတၳိလာ၊ လယ္ေဝးျမိဳ ့ မ်ားတြင္ အစၥလာန္ တကၠသိုလ္မ်ားပါ ရွိေနေသးသည္။ ထိုမြတ္စလင္ လူမ်ိဳးမ်ားကို စီးပြားေရး လုပ္ပိုင္ခြင့္ မျပဳဘဲ ပိတ္ပင္ ထားျခင္း ရွိပါသလား။ ႏိုင္ငံျခားသား ျမန္မာႏိုင္ငံဖြား အျဖစ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ထားျပီး ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ဘဂၤလာေဒ့ရ္ွ ႏိုင္ငံတြင္ ရခိုင္ရြာမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုရြာမ်ားမွ ရခိုင္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္တြင္ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ျဖင့္ ေနထိုင္ခြင့္ကို မရပါ။ ႏိုင္ငံဝန္ထမ္း အျဖစ္ျဖင့္လည္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ မရွိပါ။ ဘဂၤလာဖြား ရခိုင္မ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ပါ၍ ရခိုင္ျပည္မွ မြတ္ဆလင္မ်ားကိုသာ ရိုဟင္ဂ်ာဟု သတ္မွတ္ပါေသာ္ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္လံုးရွိ မြတ္စလင္ မ်ားကိုကား မည္သို႔ သတ္မွတ္ပါမည္နည္း။ နအဖကေတာ့ ေျပာသည္မွာရွင္းပါသည္ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳး အျဖစ္သာ လက္ခံသည္။
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ပါ တေျမတည္းေနေသာ လူသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာတရားျဖင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္လို စိတ္ထားသည္မွာ ေကာင္းျမတ္ပါေပသည္။ ျမန္မာႏြယ္ဖြား တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ျပိဳကြဲရမည့္ အျဖစ္မ်ိဳးကိုေတာ့ မျဖစ္ေစလို ပါ။ အမိုက္တို႔ သည္ တန္ဖိုးမရွိပါ။ ျပသာဒ္တို ့သည္ အထြတ္ အျမတ္ထားေလးစား ဂုဏ္ယူရမည့္ အရာသာျဖစ္ပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ တန္ဖိုးမရွိေသာ အမိုက္ကစျပီး ျပသာဒ္ မီးမေလာင္ေစေရး ႀကိဳတင္ကာကြယ္ တားဆီးၾကပါရန္ ေမတၱာျဖင့္ ေရးသား လိုက္၇ပါသည္။
စာေရးသူ၏ အျမင္ကို ေရးဖြဲ ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ပညာေက်ာ္
ပညာေက်ာ္
အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အေတြးအျမင္မ်ား(ေဇာ္မင္း)
Opinion
No comments:
Post a Comment