6.09.2009

စစ္မ်က္ႏွာသစ္ ဖြင့္ဖို႔လိုၿပီလား


၉ ဇြန္ ၂၀၀၉
နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ဖဲြ႔စည္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အပစ္ရပ္အဖဲြ႔ေတြ အား လံုးအေနနဲ႔ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ကာ နအဖအား စုေပါင္းဆန္႔က်င္ၾကဖို႔ ဆက္လက္တင္ျပလိုပါတယ္။

နအဖက အဆိုျပဳထားတဲ့ WE (War Establishment) ဖဲြ႔စည္းပုံအရ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရဲ႕ ဖဲြ႔စည္းပုံအင္အား အရာရွိ (၁၈) ေယာက္နဲ႔ အျခားအဆင့္ (၃၀၈) ေယာက္၊ စုစုေပါင္း (၃၂၆) ေယာက္ဟာ နအဖဖဲြ႔စည္းပုံ (ကဖ၇၀စ၉၆) အရ နအဖ တပ္ရင္းတရင္း အင္အားျဖစ္တဲ့ အရာရွိ (၃၀) ေယာက္နဲ႔ အျခားအဆင့္ (၇၈၆) ေယာက္၊ စုစုေပါင္း (၈၁၆) ေယာက္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အင္အားႏွစ္ဆေက်ာ္ ကြာေနပါတယ္။ ဒီလိုအင္အား ကြာဟ ထားတာဟာ ဘယ္လိုသေဘာလဲဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရဲ႕ တပ္ရင္းမႉးအဆင့္ဟာ ဗိုလ္မႉးသာျဖစ္ၿပီး နအဖ တပ္ရင္းမႉး တေယာက္ရဲ႕ အဆင့္ကေတာ့ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီး ျဖစ္ေနလို႔ အစည္းအေ၀းမွာ ယွဥ္တက္ရင္ေတာင္ နအဖ တပ္ရင္းမႉးကို အေလးျပဳ အ႐ိုအေသေပး ၿပီးမွ တက္ေရာက္ ရမွာျဖစ္လို႔ အပစ္ရပ္ေတြကို ႏွိမ့္ခ်ထားတဲ့သေဘာလို႔ ျမင္မိပါတယ္။

စစ္တပ္မွာ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီးအဆင့္ကို very important person (VIP) အရာရွိႀကီး အဆင့္လို႔ သတ္မွတ္ထားၿပီး Commanding Officer (CO) လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီးအဆင့္နဲ႔ ဗိုလ္မႉးအဆင့္ဟာ ေဆာင္းေနတဲ့ ဦးထုပ္ ကအစ အေနအထား လံုး၀ကြာျခားသြားကာ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီး ဦးထုပ္မွာ ပန္းခက္တေခြ သီးျခားထပ္မံ ထည့္ထားပါတယ္။ ေလးလပတ္အစည္းအေ၀းခန္းမမွာ ထိုင္ခုံေနရာခ်ရင္ ဒု-ဗိုလ္မႉးႀကီး ထိုင္တဲ့ ထိုင္ခုံဟာ ထိပ္နားမွာရွိၿပီး ဗိုလ္မႉးထိုင္ခုံဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္နားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပိုဆိုးတာက နယ္ျခားေစာင့္တပ္ တတပ္ထဲမွာပဲ တပ္မႉးက ဗိုလ္မႉး၊ ဒု-တပ္မႉးကလည္း ဗိုလ္မႉး၊ နအဖရဲ႕ အရာရွိကလည္း ဗိုလ္မႉးျဖစ္ေနလို႔ အဲဒီလို အဆင့္တူထားတာဟာလည္း ျပႆနာရွိႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီဗိုလ္မႉး (၃) ဦးဟာ တဦးနဲ႔ တဦး ရာထူးအရ ကြာျခားေနေပမယ့္ အဆင့္တူေနတာေၾကာင့္ ျပသာနာရွိၿပီး ေျခရာ တိုင္းႏိုင္ပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ရာမွာလည္း ခက္ခဲႏိုင္ပါတယ္။ စစ္ဆင္ေရးစနစ္မွာ အမိန္႔စနစ္နဲ႔သြားလို႔ ျပႆနာမရွိ ေသာ္လည္း စစ္ေရး/စစ္ေထာက္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိစၥနဲ႔ စီမံခန္႔ခဲြေရးကိစၥေတြကို စီမံ ေဆာင္ရြက္ ရာမွာေတာ့ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ရမယ့္ အလားအလာရွိပါတယ္။

နအဖဘက္က တာ၀န္ယူရမယ့္ ရာထူးေနရာမ်ားမွာ ဗိုလ္မႉးဆိုရင္ ဌာနခ်ဳပ္တပ္ခဲြမႉး၊ ဗိုလ္ႀကီးဆိုရင္ တပ္ေရး ဗိုလ္ႀကီးနဲ႔ တပ္ေထာက္ဗိုလ္ႀကီး ျဖစ္ေနျပန္တာမို႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရဲ႕ စစ္ဦးစီး၊ စစ္ေရး၊ စစ္ေထာက္ပိုင္း ဆိုင္ရာေတြကို နအဖဟာ ေနာက္ကြယ္က ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။

အျခားအဆင့္ထဲမွာ အႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ဒု-အရာခံဗိုလ္ (႐ုံးအုပ္) နဲ႔
ဒု-အရာခံဗိုလ္ (တပ္ေထာက္) တို႔ဟာလည္း အဓိက ႐ုံးလုပ္ငန္း ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖိုင္တဲြမ်ားနဲ႔ တပ္ရဲ႕ ထမင္းအိုးႀကီးကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါ တယ္။ ႐ုတ္တရက္ၾကည့္ရင္ေတာ့ တပ္ရဲ႕ (လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာ) Commander အားလုံးကို အပစ္ရပ္အဖဲြ႔မွ အရာရွိအားလုံးက ေနရာ ယူထား ေသာ္လည္း အဲဒီအရာရွိေတြ ေကာင္းေနတာကို ဆိုးသြား ေအာင္၊ အေရးယူခံရေအာင္ ကေလာင္သြားနဲ႔ ေကာ့ေနေအာင္ နအဖအရာရွိေတြနဲ႔ (႐ုံးအုပ္္)ဒု-အရာခံဗိုလ္တို႔က မသိမသာ ဒုကၡေပး လို႔ရပါတယ္။ တနည္းေျပာ ရရင္ ပညာျပလို႔ရေအာင္ ေနရာယူထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒု-အရာခံဗိုလ္ (႐ုံးအုပ္) ဆိုရင္ စစ္သည္တဦးရဲ႕ လစာခံစားခြင့္၊ ရာထူးတိုးျမႇင့္ေရးဆိုင္ရာ (Promotion Board)၊ သာမန္ခြင့္နဲ႔ ေရွာင္ တခင္ခြင့္ဆိုင္ရာ ခံစားခြင့္မ်ား၊ သင္တန္းတက္ေရာက္ခြင့္၊ တပ္ ေျပာင္းခြင့္ မွတ္ပုံတင္စာရင္း၊ ႏုတ္ထြက္ခြင့္၊ လုပ္သက္ကတ္နဲ႔ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္မွတ္တမ္း စတာေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားရပါတယ္။

ဒု-အရာခံဗိုလ္ (တပ္ေထာက္) ဆိုရင္ သာမန္ရိကၡာ၊ အပိုေဆာင္းရိကၡာ၊ တိုက္ခိုက္ေရးရိကၡာ၊ စစ္လက္နက္ ပစၥည္း၊ စစ္၀တ္ပစၥည္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ စစ္ဆင္ေရး (ေပၚတာ) ၀န္ထမ္းရိကၡာ၊ အိမ္ေထာင္သည္ ၀န္ထမ္းရိကၡာ၊ အေဆာက္အဦနဲ႔ ပရိေဘာဂ စတာေတြကို ကိုင္ထားရပါတယ္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကိုယ့္နယ္ေျမအတြင္းသာ ေစာင့္ရမယ္ ဆိုေပမယ့္ ေနာက္တန္း မိသားစုႏွင့္ မလဲြမေသြခြာရမယ့္ နယ္ေျမရွင္းလင္းေရး လွည့္ကင္းထြက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေနာက္တန္း အိမ္ေထာင္ သည္ လိုင္းအားလုံးနဲ႔ ဂတ္ကင္း၊ လက္နက္တိုက္ စတာေတြကို နအဖတပ္မွ အရာရွိ (၃) ဦးနဲ႔ အျခား အဆင့္ မ်ားက ထိန္းခ်ဳပ္ထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နအဖက အပစ္ရပ္အဖဲြ႔ေတြရဲ႕ လစာ၊ ရိကၡာခံစားခြင့္မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးသည္မွာ ေရရွည္ရပ္တည္ေရးအတြက္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း လုပ္ထုံးလုပ္နည္းနဲ႔ ျပ႒ာန္းခ်က္ဥပေဒမ်ားကို တိတိက်က် ျပ႒ာန္းေပးသင့္သလို တိုင္းရင္းသားမ်ားကလည္း ေက်ညက္ေအာင္ ေလ့လာေမးျမန္းသင့္ပါတယ္။

အေရးႀကီးဆုံး ျပႆနာမွာ အပစ္ရပ္အဖဲြ႔မ်ားအား တပ္ရင္းအဆင့္သာ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး အင္အားႀကီးမားတဲ့ တပ္မဟာဖဲြ႔စည္းခြင့္နဲ႔ အထက္အရာရွိႀကီးမွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္အဆင့္မ်ားကိုေတာ့ နအဖက ဘယ္လိုေနရာမွာ ထားေပးမယ္ဆိုတာကို မရွင္းမလင္းျဖစ္ေနပါတယ္။ အင္အားကို အဆမတန္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးမွ ဖြဲ႔စည္း ခြင့္ျပဳ တာဟာလည္း ႏိုင့္ထက္စီးနင္း ၿဖိဳခြင္းတဲ့လုပ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြကို တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ထဲသို႔ သြတ္သြင္းမယ္ဆိုရင္ မူလကတည္း က အပစ္ရပ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္ခြင့္မရွိတာေၾကာင့္ အပစ္ရပ္ ရဲေဘာ္တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ အေဖႏွစ္ေယာက္ေပၚလာၿပီး ၾကားညႇပ္ၾကရမယ့္အေရး ျမင္ေယာင္မိ ပါေသးတယ္။

ဆိုလိုတာက အပစ္ရပ္အဖဲြ႔ေတြမွာ ေအာက္ေျခအပိုင္းကိုသာ အင္အားအဆမတန္ ေလွ်ာ့ယူၿပီး အထက္ပိုင္းကိုေတာ့ တပ္ကို မကြပ္ကဲခိုင္းေတာ့ဘဲ အရပ္၀တ္လဲခိုင္းကာ ေရြးေကာက္ပဲြကို ဇြတ္အတင္း ၀င္ခိုင္းမယ့္ သေဘာျဖစ္ေနျပန္ ပါတယ္။

ဒီလိုဆိုရင္ အပစ္ရပ္တပ္ေတြရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ ကိုယ္ထည္ကို ထက္ျခမ္းခဲြပစ္လိုက္သလို ျဖစ္ေနတာမို႔ အထူး သတိျပဳသင့္ ပါတယ္။ ကိုယ္ထည္ကိုလည္း လႈပ္လို႔မရေအာင္ ေနာက္ကြယ္မွ ေထာက္ထားႏိုင္ေအာင္ နအဖ စစ္တပ္က ကိုင္ထားတဲ့သေဘာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အပစ္ရပ္တပ္ေတြကို နယ္ျခားေစာင့္တပ္လို႔ ေခၚေ၀ၚသုံးစဲြပုံကလည္း က်ဥ္းေျမာင္းလွၿပီး စကားစု ေ၀ါဟာရ အဓိပၸာယ္ အရ နယ္စပ္မွာပဲထားၿပီး ျပည္မသို႔ ေပးမ၀င္တဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္မသို႔ ေပးမ၀င္ရင္ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားေတြ အေရးကို ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့မလဲဆိုတာ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ လံုး၀သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ျပည္မနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အပစ္ရပ္တပ္ေတြကို ျပန္လည္ေနရာခ်ထားမယ္ဆုိလို႔ ျပည္မနဲ႔ ကပ္လ်က္ ေနရာေတြမွာေတာ့ အေျခခ်ခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားကို ေမာင္းထုတ္မယ့္ သေဘာမ်ိဳးဟာ ေ၀းေလေကာင္းေလဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနျပန္ပါတယ္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ကို အျခားေဒသသို႔ ေစလႊတ္ျခင္း မျပဳဘဲ မိမိနယ္တြင္သာ ေစာင့္ရန္လို႔ သတ္မွတ္ပါရွိေလရာ ခ်ဳပ္ကိုင္လိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

တပ္ရင္းထဲမွာရွိတဲ့ ရာထူး၊ အဆင့္သတ္မွတ္မႈအတိုင္း အပစ္ရပ္ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြက သတ္မွတ္ရန္ ဆိုတာဟာလည္း နအဖစစ္တပ္မွ ၀င္လာတဲ့ အျခားအဆင့္ ဆရာႀကီးမ်ား (၂၇) ဦးႏွင့္ ျပႆနာတက္လာႏိုင္ၿပီး လူမ်ိဳးစဲြ၊ တပ္စဲြ၊ သူ႔လူကိုယ့္လူ ထားရွိေနဦးမွာမို႔ သဟဇာတ မျဖစ္ႏိုင္တာကို သတိျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ေတြကို အၿပီးတုိင္ ၀ါးၿမိဳၿဖိဳခြင္းမယ့္ နအဖရဲ ႔ နည္းပရိယာယ္အား သိျမင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အပစ္ရပ္အဖဲြ႔ေတြအားလံုး ယခုတင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားသုံးသပ္ၾကည့္ၾကဖို႔ အႀကံျပဳလုိပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာ တိုင္းရင္းသားအားလံုး စည္းလံုးညီၫြတ္စြာနဲ႔ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္း ေပၚေရာက္ေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ရင္း နအဖအား ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲ ၀င္သင့္ပါ ေၾကာင္း တိုက္တြန္းတင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment